آفتاب
در دیدار معاونین وزیران دفاع؛

ایران و روسیه بر گسترش همکاری برای افزایش ثبات درمنطقه تاکیدکردند

ایران و روسیه بر گسترش همکاری برای افزایش ثبات درمنطقه تاکیدکردند

معاونان وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و روسیه بر گسترش همکاری ها و ایفای نقش مثبت در افزایش صلح و ثبات منطقه ای تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازصدا و سیما، سرتیپ دوم «نصرالله کلانتری» در حاشیه ششمین همایش سالانه «شیانگ شانگ» موسوم به امنیت و ثبات در منطقه آسیا - پاسیفیک در دیدار با «آناتونی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه، مهمترین محورهای همکاری دوجانبه و منطقه ای دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. در این دیدار دو طرف بر گسترش مناسبات دوجانبه به ویژه در حوزه همکاری های منطقه ای تاکید کردند.

ایفای نقش مثبت در افزایش صلح و ثبات منطقه ای و تقویت گفتگوها در این زمینه از دیگر موضوعات دیدار معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با معاون وزیر دفاع روسیه بود.

کلانتری همچنین با «معصوم استاناکزی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان دیدار کرد و دو طف بر توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

بیش از ۴۰ هیات عالی رتبه نظامی و دفاعی از ۵۰ کشور، ۱۳ وزیر از کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا موسوم به «آ. سه. آن»، ۲۰ معاون وزیر و فرمانده نیرو از کشورهای مختلف همچنین ۵۰۰ میهمان و کارشناس نظامی در ششمین اجلاس دو روزه شیانگ شان که از امروز آغاز می شود شرکت کرده اند.

معاون امور بین الملل وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران قرار است روز یکشنبه در این اجلاس سخنرانی کند.

شعار امسال اجلاس «همکاری های امنیتی در منطقه آسیا - پاسیفیک : واقعیت ها و چشم اندازها» عنوان شده است.

شرکت کنندگان اجلاس درخصوص چهار محور «روند امنیتی آسیا - پاسیفیک، فرصت ها و چالش ها»، «مفاهیم امنیتی آسیا - پاسیفیک: نوآوری و عمل»، «امنیت دریایی آسیا -پاسیفیک: ریسک ها و مدیریت» و «تروریسم منطقه ای: ریشه ها و راه حل ها» بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین افزایش و گسترش همکاری های منطقه ای، امنیت مشترک و منافع مشترک، ایفای نقش مثبت در افزایش صلح و ثبات منطقه ای، تقویت گفتگوهای امنیتی و دفاعی و توسعه مناسبات و ارتباطات کشورهای منطقه ای از اهداف مهم ششمین همایش «شیانگ شان» اعلام شده است.

 

کد N992260

وبگردی