آفتاب

تظاهرات در آلمان و چند کشور عربی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی

تظاهرات در آلمان و چند کشور عربی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی

حامیان فلسطین در آلمان، مراکش، موریتانی، سودان، اردن، لبنان، یمن و مصر در تظاهرات گسترده‌ای حمایت خود را از قدس و مسجد الاقصی اعلام کردند.

حامیان فلسطین در آلمان، مراکش، موریتانی، سودان، اردن، لبنان، یمن و مصر در تظاهرات گسترده‌ای حمایت خود را از قدس و مسجد الاقصی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، فعالان حامی فلسطین در مراکش با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای مقابل مقر پارلمان این کشور در رباط تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را محکوم و حمایت خود را از قدس و مسجد الاقصی اعلام کردند.

در این تظاهرات مسئولان نهادهای حقوقی و مدنی و تعداد زیادی از مردم مراکش حضور داشتند.

تظاهرکنندگان خواهان محاکمه رهبران اسرائیل به دلیل جنایت‌هایشان علیه فلسطینی‌ها شدند.

در موریتانی نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد و تظاهرکنندگان سکوت جهانی در قبال جنایت‌های این رژیم را محکوم کردند.

آن‌ها بر حمایت خود از مبارزه مردم فلسطین تاکید کردند.

در خارطوم و امان نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و تظاهرکنندگان حمایت خود را از قدس و مسجد الاقصی اعلام کردند.

تظاهرکنندگان سودانی خواهان نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین شدند.

طرابلس لبنان، تعز یمن و قاهره و چند شهر دیگر مصر نیز روز جمعه صحنه تظاهرات گسترده علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی بود.

تظاهرکنندگان ضمن به آتش کشیدن پرچم اسرائیل همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان با همکاری برخی موسسات و نهادهای فلسطینی روز گذشته تظاهرات گسترده‌ای را به منظور اعلام همبستگی با قدس و محکومیت تجاوزات و جنایت‌های شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روز گذشته برنامه‌های زیادی در شهر تریر آلمان به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد و در همین راستا، جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان عصر روز جمعه تجمعی را به منظور محکومیت تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار کرد.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار تحرک فوری کشورهای اروپایی برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین شدند.

همچنین در شهر هامبورگ در شمال آلمان جمعیت مذکور راهپیمایی گسترده‌ای را در حمایت از ملت فلسطین برگزار کرد که جمعیت زیادی در آن مشارکت داشتند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن تمجید از ثبات و پایداری فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های صهیونیست ها علیه آنان، خواستار توقف هرچه سریعتر جنایت‌های "اسرائیل" و محاکمه سران آن در دادگاه‌های بین‌المللی شدند.

لازم به ذکر است که تظاهرات‌های شهرهای ترییر و هامبورگ در چهارچوب سلسله برنامه‌ها و تحرکات مردمی در مناطق مختلف آلمان به منظور همبستگی با ملت فلسطین و انتفاضه قدس برگزار می‌شود و امروز شنبه هم قرار است در دیگر شهرهای آلمان از جمله اشتوتگارت، آخ، اسن، مونیخ و ... تظاهرات‌هایی در حمایت از ملت فلسطین برگزار شود. تمامی این تظاهرات‌ها به همت جمعیت فلسطینیان مقیم آلمان و با همکاری چندین موسسه و اتحادیه دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N992255

وبگردی