آفتاب

آمریکا عملیات مقابله با بوکوحرام را در نیجریه انجام می‌دهد

آمریکا عملیات مقابله با بوکوحرام را در نیجریه انجام می‌دهد

منابع آگاه اعلام کردند، آمریکا علیه شبه‌نظامیان بوکوحرام در داخل نیجریه عملیات نظارتی و جاسوسی انجام خواهد داد؛ اقدامی که بیانگر افزایش چشمگیر نقش واشنگتن در مبارزه با این گروه افراط‌گرا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات گفتند، این عملیات به عنوان بخشی از استقرار اخیرا اعلام شده 300 پرسنل در کامرون صورت می‌گیرد.

یکی از منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این بخشی از عملیات‌های ضدبوکوحرام ماست که در سراسر این منطقه انجام خواهد شد.

این منبع افزود: این عملیات شامل نیروهای زمینی یا مبارزات جنگی نخواهد بود اما برای نخستین بار شاهد عملیات نظامی آمریکا علیه بوکوحرام در نیجریه خواهیم بود. این عملیات شامل جمع‌آوری اطلاعات و نظارت است و هیچ حمله‌ای در کار نخواهد بود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، 300 پرسنل ارتش به کامرون اعزام خواهند شد که تقریباً 145 تن از آنها وارد این کشور شده‌اند.

کاخ سفید تاکید کرد که این پرسنل فقط به تجهیزات دفاع شخصی مسلح هستند.

نیجریه نیز از این اطلاعیه به عنوان «پیشرفتی خوب و بجا» استقبال کرد.

محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه در مه سال جاری میلادی زمام امور کشور را به دست گرفت و متعهد به پایان دادن به خشونت‌هایی شد که جان بسیاری را گرفته و سرمایه‌گذاران خارجی را ترسانده است.

این اقدامات آمریکا همزمان با آن صورت می‌گیرد که بوکوحرام به طور پیوسته عملیاتش را به خارج از پایگاه سنتی‌اش در شمال نیجریه توسعه داده و حملاتی را در کامرون و جمهوری چاد صورت می‌دهد.

به گفته مقامات پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا همچنین قریب به 250 پرسنل در نیجریه و 85 تن دیگر در جمهوری چاد دارد که ماموریت‌های آموزشی و نظارت انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N992227

وبگردی