آفتاب
نیویورک تایمز تحلیل کرد:

برای جلوگیری ازانتفاضه جدیداسرائیل باید فلسطین را به رسمیت بشناسد

برای جلوگیری ازانتفاضه جدیداسرائیل باید فلسطین را به رسمیت بشناسد

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اوضاع امنیتی فلسطین اشغالی و آغاز انتفاضه سوم نوشت: اسرائیل برای دفاع از خود هم که شده باید تشکیل دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: اگر اسرائیل می خواهد جلوی انتفاضه سوم را بگیرد باید هم اکنون تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

این روزنامه اعلام کرد: عملیات شهادت طلبانه ای که در فدس شرقی و کرانه باختری در نوع خود جدید بوده و دیگر از سنگ و مواد منفجره استفاده نمی شود و با انتفاضه های اول و دوم تفاوت دارد. درگیری های اخیر فلسطین اشغالی نشان می دهد که نسل جدیدی از فلسطینی ها ظهور کرده اند که آماده عملیات شهادت طلبانه هستند و نیازی به تحریک و فراخوانی ندارد.

نیویرک تایمز در ادامه می نویسد: اسرائیل هرگز نمی تواند از خود دفاع کند مگر آنکه تشکیل یک دولت فلسطین را بپذیرد و همه آن را به رسمیت بشناسد؛ چرا که درگیری های فعلی نوار غزه و قدس اشغالی نگران کننده است به گونه ای که جای هیچ شک و شبهه ای را برای تشکیل دو دولت (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) باقی نمی گذارد. دفاع از فلسطینیان در نوع خود نادر بوده است؛ چرا که آن همیشه از رژیم اسرائیل دفاع کرده است.

کد N992210

وبگردی