آفتاب

نگرانی اوباما درباره "خشونت‌ها" در قدس/تماس تلفنی کری با عباس و نتانیاهو

نگرانی اوباما درباره "خشونت‌ها" در قدس/تماس تلفنی کری با عباس و نتانیاهو

به دنبال بالا گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای اسرائیلی و جوانان فلسطینی، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به ادامه درگیری و خشونت‌ها در قدس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به ادامه خشونت و درگیری در قدس خواهان توقف این اقدامات شد.

باراک اوباما احترام به اماکن مقدس در قدس و حفظ اوضاع کنونی را خواستار شد و گفت: باید به طرفداران ادیان سه گانه اجازه داده شود تا در این منطقه به عبادت بپردازند.

وی در جمع خبرنگاران در کنفرانس خبری با رئیس‌جمهوری کره جنوبی، در کاخ سفید این مساله را مطرح کرد.

اوباما تاکید کرد که اماکن مقدس در داخل قدس برای پیروان ادیان اصلی جهان مهم است و باید به آن احترام گذاشته شود و اوضاع کنونی باید به گونه‌ای باشد که آزادانه طرفداران این ادیان به عبادت بپردازند و باید این اماکن مقدس حفظ شوند.

پیش از این نیز جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان بازگرداندن امنیت به اراضی اشغالی و مناطق فلسطین شد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که کری در این تماس تلفنی از تلاش‌ها برای بازگردان آرامش به قدس در سریعترین زمان ممکن اعلام حمایت کرد.

کری بر اهمیت خاموش کردن آتش درگیری‌ها در این منطقه و کاستن زبان تنش و اتهامات و اقداماتی که خشونت به بار می‌آورد، تاکید کرد.

او اظهار داشت که به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد و آمریکا به دنبال بازگرداندن آرامش است.

کری درباره سفرش به منطقه در راستای دستیابی به آتش‌بس ابراز امیدواری کرد.

در پی تجاوزات مکرر نیروهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و مسجد الاقصی جوانان فلسطینی دست به عملیات‌های ضد صهیونیستی علیه سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان زدند. در این عملیات‌ها نیز که فلسطینی‌ها نام آن را "انتفاضه قدس" گذاشته‌اند حدود 39 فلسطینی تاکنون شهید شده‌اند.

انتهای پیام

کد N992194

وبگردی