آفتاب
مسئول شاخه جوانان حزب اسلامی کار:

مداحان از محرم برای اهداف سیاسی‌شان استفاده نکنند

مداحان از محرم برای اهداف سیاسی‌شان استفاده نکنند

مسئول شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: مداحان نباید از محرم و مراسم عزاداری پیش‌رو برای اهداف سیاسی‌شان استفاه کنند.

پیام مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص لزوم جلوگیری از سیاسی شدن مراسم محرم، اظهار کرد: متأسفانه هنوز برای اداره مراسم عزاداری یا اعیاد ما فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته است و فضاهایی برای سوء استفاده از اینگونه گردهمایی‌های شیعیان وجود دارد.

وی ادامه داد: عده‌ای با حضور در برخی تکیه‌ها، هیأت‌ها و حسینیه‌ها با قرار گرفتن در پشت تریبون آنها از روزهای پرفیض شهادت‌ها، اعیاد و روزهای مذهبی به نفع یک گروه یا جناح خاص سوءاستفاده می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: حالا دیگر همه می‌دانند که قصد این افراد تضعیف پایه‌های نظام و اختلاف افکنی بین بزرگان این کشور است. اینگونه رفتارها در آینده نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. نهادهای نظارتی باید جلوی ادامه این روند را بگیرند.

وی همچنین گفت: اگر کسی ادعا می‌کند که می‌خواهد لیستی برای انتخابات ارائه دهد باید از سوی حزب، جناح و صنفی سخن بگوید. مداحان حتی تشکل و صنف نظام‌مند هم ندارند. چگونه می‌خواهند که لیست انتخاباتی ارائه دهند.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در ادامه افزود: مداحان گاهی حتی سازوکار مناسبی برای مداحی هم ندارند. در برخی موارد دیده شده که مدحی که انجام دادند مخالف شأن مذهب ما بوده و یا موضوعی که واقعیت تاریخی نداشته است را مطرح کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: محرم مراسم مهم و حساسی است. قرن‌ها شیعیان ایران سعی کردند که به هر سختی بوده، این مراسم و راه امام حسین (ع) را زنده نگه دارند. حالا که به لطف انقلاب اسلامی شرایط بزرگداشت این ایام فراهم است نباید بگذاریم عده‌ای به نفع خود به حرمت آن لطمه وارد کنند.

انتهای پیام

کد N992091

وبگردی