آفتاب

پوتین مدت زمان تداوم حملات هوایی در سوریه را اعلام کرد

پوتین مدت زمان تداوم حملات هوایی در سوریه را اعلام کرد

رئیس جمهور روسیه مدت زمان ادامه حملات هوایی کشورش در سوریه را به نتایج عملیات های ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی منوط دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی مدت زمان ادامه حملات هوایی کشورش در سوریه را به نتایج عملیات های ارتش سوریه علیه تروریست ها منوط دانست.

پوتین در این باره گفت: نیروی هوایی روسیه به موفقیت های چشمگیری در حمله به تروریست ها در سوریه دست یافته است و لذا ادامه این روند به نتیجه عملیات های زمینی ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی بستگی دارد.

وی پیشتر در اظهاراتی در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع  گفته بود: برآوردهای کنونی نشان می دهد که حدود ۵ تا ۷ هزار نفر از اتباع کشورهای مستقل مشترک المنافع مشغول جنگ در کنار تروریست های داعش هستند. ما اجازه نخواهیم داد آنها از تجربه های تروریستی که هم اکنون در سوریه به دست می آورند، بعداً در کشورهای خود استفاده کنند. لازم است تا مرکز مبارزه با تروریسم سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع در راستای هماهنگی و تبادل اطلاعات در این خصوص به صورت مؤثری عمل نماید.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد N991720

وبگردی