آفتاب

اظهار خوش‌بینی نخست‌وزیر مونته‌نگرو نسبت به پیوستن به ناتو

اظهار خوش‌بینی نخست‌وزیر مونته‌نگرو نسبت به پیوستن به ناتو

نخست‌وزیر مونته نگرو نسبت به عضویت این کشور در ائتلاف نظامی ناتو تا پایان سال جاری میلادی اظهار خوشبینی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات به دنبال سفر دو روزه ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو به پایتخت جمهوری مونته نگرو و تحسین اصلاحات انجام شده در این کشور از سوی وی، ابراز شدند.

"میلو یوکانوویچ" نخست وزیر مونته نگرو در پایان سفر دو روزه استولتنبرگ به این کشور اظهار کرد: من کاملا خوش‌بین هستم به این که مونته نگرو تا ماه دسامبر به پیوستن به ناتو دعوت شود.

قرار است تصمیم رسمی درباره عضویت مونته نگرو در ائتلاف نظامی ناتو در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این ائتلاف در اوایل ماه دسامبر اتخاذ شود.

استولتنبرگ گفت که قضاوت زودهنگام درباره چنین تصمیمی نمی‌کند اما از مونته‌نگرو را به دلیل اصلاحاتی که انجام داده تحسین کرد و گفت، این کشور در حال برداشتن گامهای درست به سمت اجرای این اصلاحات که برای عضویت در ناتو ضرورت دارند، است.

دبیر کل ناتو تصریح کرد: مونته‌نگرو تاکنون اصلاحات چشمگیری را ارائه کرده است. شما در حال حصول پیشرفت مهمی در تقویت حاکمیت قانون هستید و من شما را تشویق می کنم تا حمایت عمومی بیشتری برای عضویت در ناتو کسب کنید.

کشور جمهوری مونته نگرو بعد از جدا شدن از یک ائتلاف شکننده با صربستان در سال 2006، اعلام کرد که به دنبال عضویت در ائتلاف 28 کشوری ناتو است.

ماه گذشته میلادی آمریکا از پیوستن مونته نگرو که تنها 630 هزار نفر جمعیت دارد به ناتو حمایت کرد.

انتهای پیام

کد N991670

وبگردی