آفتاب
پوتین:

۵ تا۷ هزار نفر از اتباع کشورهای مشترک المنافع عضو داعش هستند

۵ تا۷ هزار نفر از اتباع کشورهای مشترک المنافع عضو داعش هستند

رئیس جمهور روسیه امروز ضمن هشدار به کشورهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع درباره بازگشت تروریست ها، اعلام کرد که ۵ تا ۷ هزار نفر از اتباع آنان در کنار تروریست های داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز از حضور ۵ تا ۷ هزار تبعه کشورهای مشترک المنافع در کنار تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش خبر داد.

وی در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: برآوردهای کنونی نشان می دهد که حدود ۵ تا ۷ هزار نفر از اتباع کشورهای مستقل مشترک المنافع مشغول جنگ در کنار تروریست های داعش هستند. ما اجازه نخواهیم داد آنها از تجربه های تروریستی که هم اکنون در سوریه به دست می آورند، بعداً در کشورهای خود استفاده کنند.

پوتین ادامه داد: لازم است تا مرکز مبارزه با تروریسم سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع در راستای هماهنگی و تبادل اطلاعات در این خصوص به صورت مؤثری عمل نماید.

رئیس جمهور روسیه همچنین بر اهمیت مراقبت از مرزهای کشورهای مستقل مشترک المنافع برای محافظت از ورود تروریست ها به این کشورها و انجام اقدامات تروریستی تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: در هماهنگی اقدامات و تلاش ها در خصوص مبارزه علیه تروریسم در این منطقه پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

گفتنی است، ۹ کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی عضو اصلی سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع بوده و ترکمنستان نیز عضو ناظر این سازمان به شمار می آید. همچنین، اوکراین در ۱۹ مارس ۲۰۱۴ اعلام کرد که به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه از این اتحادیه خارج خواهد شد.

کد N991636

وبگردی