آفتاب

دیلی تلگراف از ناکامی حملات هوایی روسیه بر ضد شورشیان سوری خبر داد

دیلی تلگراف از ناکامی حملات هوایی روسیه بر ضد شورشیان سوری خبر داد

واحدمرکزی خبر نوشت: دیلی تلگراف ادعا کرد، حملات هوایی روسیه به شورشیان سوری ناموفق بوده است.

این روزنامه چاپ انگلیس امروز در گزارشی نوشت: حملات هوایی روسیه بر ضد شورشیان سوری ظاهرا فواید سریع چندانی برای نیروهای نظامی طرفدار بشار اسد رئیس جمهور نداشته است و مسکو در حال کاهش تعداد حملات خود در سوریه است.
میزان حملات روزانه مسکو روز سه شنبه با هشتاد و هشت سورتی پرواز جنگنده ها بر ضد هشتاد و شش هدف به اوج رسید اما وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای از کاهش جزئی تعداد حملات جنگنده های آن طی بیست و چهارساعت قبل در حمایت از تهاجم زمینی نیروهای اسد خبر داد و گفت،‌در نتیجه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح سوریه، خط مقدم جنگ با تروریستها در حال تغییر است.
حملات هوایی جنگنده های روسیه ظرف دو هفته بیش از حملات یک ماهه ائتلاف تحت رهبری آمریکا بر ضد گروههای جهادی در سوریه بوده است. طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، اهدافی در استانهای دمشق، ادلب، حما، حلب و دیرالزور مورد حمله جت های نیروی هوایی روسیه قرار گرفت.
تایید فوری صحت و سقم این ادعاها میسر نبود. پنجشنبه صبح،‌ جنگنده های روسی نیروهای طرفدار اسد را در حمله به شهرکهای تحت کنترل شورشیان در شمال حمص همراهی کردند. باز پس گیری این ناحیه به رژیم اسد در کنترل مراکز جمعیتی اصلی غرب سوریه و مسلط شدن بر سرزمینی که دمشق را به موطن ساحلی اقلیت علوی سوریه متصل می کند، کمک خواهد کرد.
در روزهای اخیر نیروهای دولتی و حزب الله تحت پوشش نیروی هوایی روسیه در عملیات زمینی سه جبهه مجزای شورشیان را مورد تهاجم قرار دادند. کارشناسان روز چهارشنبه هشدار دادند،‌ بعید است این حملات تا چند هفته دیگر نتیجه بدهد و موفقیتهای حاصل لزوما پایدار نخواهد بود. تاکنون پیشرفت محدودی صورت گرفته است. فقط شش روستا و شهرک سقوط کرده و سخت افزارهای نظامی چشمگیری از دست رفته است.
ایران نیز چند چهره نظامی برجسته خود را از دست داده است، از جمله ژنرال حسین همدانی که یکی از عالی رتبه ترین چهره های ایرانی در تلاشهای جنگی تهران بود.
موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن روز پنجشنبه در گزارشی تحقیقی هشدار داد:‌ عملیات بر ضد جناح مخالف سوریه احتمالا سخت تر و کندتر از پیش بینی های روسیه و ایران خواهد بود و این دو کشور ممکن است مجبور شوند منابع بسیار بیشتری را به این جنگ اختصاص دهند.
طبق گزارش این موسسه، گسترش مداخلات روسیه و ایران احتمالا انگیزه ای برای رژیم سوریه خواهد شد که راه نظامی را در اولویت قرار دهد... و طولانی تر شدن جنگ موجب تشدید کشتار و خونریزی خواهد شد.
جنگ سوریه تاکنون بیش از دویست و پنجاه هزار کشته بر جای گذاشته و نیمی از جمعیت این کشور آواره شده اند.

4949

کد N991605

وبگردی