آفتاب

اردوغان اواخر دسامبر با پوتین دیدار می‌کند

اردوغان اواخر دسامبر با پوتین دیدار می‌کند

سفیر ترکیه در روسیه از سفر رئیس جمهور کشورش به روسیه برای دیدار و مذاکره با «ولادیمیر پوتین» در اواخر ماه دسامبر میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفیر ترکیه در مسکو از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به روسیه برای دیدار و مذاکره با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در اواخر ماه دسامبر میلادی خبر داد.

«امید یاردیم» سفیر ترکیه در روسیه که در یک کنفرانس خبری در مسکو شرکت کرده بود، در این باره گفت: اردوغان قرار است در اواخر ماه دسامبر در شهر «کازان» واقع در جنوب روسیه با پوتین دیدار کند.

به گفته وی این دیدار پس از نشست مقامات بلندپایه دو کشور برگزار خواهد شد.

به دنبال حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست های داعش در سوریه در ۳۰ سپتامبر ماه جاری، ترکیه انتقادهایی را از مسکو پیرامون این حملات اعلام کرده و مدعی است حملات روسیه کمتر مواضع داعش را هدف قرار داده و برای حمایت از دولت قانونی بشار اسد است.

لازم به ذکر است ترکیه از حامیان اصلی گروههای تروریستی چون جبهه النصره در سوریه است که از جمله اهداف حملات هوایی روسیه در سوریه به شمار می روند.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد N991546

وبگردی