آفتاب

پوتین: نتایج مثبت چشمگیری در سوریه به دست آورده‌ایم

پوتین: نتایج مثبت چشمگیری در سوریه به دست آورده‌ایم

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی بر پیشرفتی که این کشور در هماهنگی اقدامات به منظور مبارزه با داعش در سوریه حاصل کرده تاکید کرد و از گسترش روابط با کشورهای خاورمیانه به منظور همکاری در این مبارزه خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی بر پیشرفتی که این کشور در هماهنگی اقدامات به منظور مبارزه با داعش در سوریه حاصل کرده تاکید کرد و از گسترش روابط با کشورهای خاورمیانه به منظور همکاری در این مبارزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست سران کشورهای عضو شورای کشورهای مستقل همسود امروز (جمعه) گفت: نیروهای نظامی روسیه در سوریه نتایج چشمگیری به دست آورده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: سربازان ما با حمله به اهدافی که از قبل با سوری‌ها مورد توافق قرار گرفته بودند چه از هوا و چه از دریا توانسته‌اند نتایج چشمگیری به دست آورند. آنها صدها مرکز عملیاتی و انبار سلاح داعش را از بین برده و صدها تروریست را به هلاکت رسانده و تعداد زیادی تجهیزات نظامی را نابود کرده‌اند.

پوتین خاطرنشان کرد که متعهد به تشکیل بزرگترین ائتلاف برای مبارزه با تروریست‌ها و افراطیون است.

پوتین گفت: روسیه مکررا درباره خطر تقویت نیروهای افراطی در این منطقه هشدار داده و در همه سطوح و به شکلی مداوم بر لزوم پیوستن نیروهای جامعه بین‌الملل به جنگ با گروه‌های افراطی تاکید کرده است. ما با این پیش زمینه این وظیفه را احساس کردیم که دست به اقدامات ملموس در جنگ با گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه بزنیم.

پوتین ادامه داد که عملیات نیروهای هوا- فضای روسیه در سوریه از جمله با استفاده از ناوگان دریای خزر مطابقت کامل با قوانین بین المللی داشته و کاملا مشروع هستند زیرا براساس درخواست رسمی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه انجام شدند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: عملیات ما با استفاده از چارچوب‌های تعریف شده دقیق و جنگنده‌ها و دیگر ابزارهایی که منحصرا گروه‌های تروریستی را هدف قرار می‌دهند انجام می‌شود. همچنین محدودیت‌های زمانی در تلاقی عملیات‌های تهاجمی ما علیه تروریست‌ها با عملیات‌های تهاجمی نیروهای سوری وجود دارد.

پوتین همچنین از پیشرفت در هماهنگی اقدامات در زمینه جنگ با داعش در سوریه و همچنین گسترش روابط باکشورهای خاورمیانه در زمینه جنگ با داعش خبر داد.

پوتین گفت: در زمینه هماهنگی با اقدامات و تلاش‌ها در جنگ با تروریسم در منطقه پیشرفت‌های مسلمی مشاهده می‌شود. ما توانسته‌ایم با کشورهای جا افتاده خاورمیانه روابط تجاری برقرار کنیم.

پوتین گفت که روسیه در حال حاضر با عربستان، امارات متحده عربی، مصر، اردن و دیگر کشورها مذاکره کرده و تلاش دارد با آمریکا و ترکیه نیز در جنگ با تروریسم همکاری کند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین بار دیگر بر تعهد مسکو به ایجاد یک ائتلاف گسترده برای جنگ با تروریسم تاکید کرد و از همه طرف‌های مربوطه خواست به تلاش های مرکز اطلاعاتی ایجاد شده در بغداد بپیوندند.

پوتین در نشست کشورهای مستقل همسود اظهار کرد: پنج تا هفت هزار تبعه کشورهای عضو این سازمان در حال جنگیدن در کنار تروریست‌های گروه داعش در سوریه هستند. براساس برآوردهای مختلف در حال حاضر بین 5 تا 7 هزار تبعه روسیه و دیگر کشورهای سازمان کشورهای مستقل همسود در حال جنگ در کنار تروریست‌های داعش هستند. البته ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آنها در آینده از تجربه امروزشان در سوریه در خانه استفاده کنند.

وی بر لزوم همکاری به منظور مبارزه با تروریسم بین المللی در چارچوب کشورهای مستقل همسود تاکید کرد.

پوتین گفت: تروریست‌های مختلف در حال به دست آوردن نفوذ بیشتر هستند. آنها طرح‌های خود برای گسترش بیشتر فعالیتشان را پنهان نمی‌کنند. یکی از اهداف آنها ورود به منطقه آسیای میانه است. برای ما مهم است که آماده دادن پاسخی هماهنگ به چنین سناریویی باشیم.

وی همچنین بر اهمیت همکاری مفهوم همکاری نظامی کشورهای مستقل همسود تا سال 2020 که قرار است در اجلاس این سازمان تصویب شود تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N991460

وبگردی