آفتاب
نخست وزیر ایتالیا:

راهبرد فراگیر برای حل بحران سوریه باید با مشارکت روسیه ارائه شود

راهبرد فراگیر برای حل بحران سوریه باید با مشارکت روسیه ارائه شود

نخست وزیر ایتالیا بر لزوم بهره مندی از یک راهبرد سیاسی و فراگیر با مشارکت و همکاری روسیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا بر لزوم بهره مندی از یک راهبرد سیاسی و فراگیر به همراه مشارکت جامعه بین المللی برای حل و فصل بحران کنونی در سوریه تأکید کرد.

رنتزی پس از پایان اولین روز اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل دراین باره گفت: در این اجلاس پیرامون راهکارهایی برای دست یابی به یک راهبرد فراگیر با هدف حل بحران سوریه بحث و بررسی و مقرر شد همه کشورها تلاش های خود را در این راستا به کار گیرند.

وی ادامه داد: وقت آن است تا با دست یابی به یک راهبرد جامع و ایده آل و نیز همراه با مشارکت بین المللی برای حل بحران سوریه گام برداشته و در این راه از اقدامات یک جانبه خود داری کنیم.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه افزود: راهبرد مذکور باید در چارچوب همکاری مشترک ائتلاف ضد داعش با مشارکت و همکاری روسیه ارائه شود.

اجلاس سران اتحادیه اروپا برای بررسی مسائلی از قبیل بحران آوارگان از دیروز آغاز و امشب به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

در این میان، جبهه غربی-عربی حامیان تروریست های داعش روسیه را متهم کردند که حملاتش به جای گروه تروریستی داعش بر مخالفان سوری متمرکز بوده است. 

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.  

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.

کد N991458

وبگردی