آفتاب
با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری؛

جعفری: مسئولان به دست و پای جوان ها نپیچند

جعفری: مسئولان به دست و پای جوان ها نپیچند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مسئولان باید در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به جوان ها اعتماد کنند و به دست و پای جوان ها نپیچند.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان و نخبگان علمی کشور و گلایه ایشان در خصوص اجرایی نشدن درست سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: نسخه های عملیاتی مانند سبک زندگی اسلامی ایرانی ، بحث پژوهش و تحقیق ، سیاست های مربوط به صنعت دانش بنیان ، سند تحول بنیادین و سیاست های اقتصاد مقاومتی درعرصه اقتصاد که توسط رهبری برای کشور می پیچند بسیار مهم و قابل توجه است.

وی ادامه داد: زمانی که اجلاس غیر متعهدها در تهران برگزار شد یکی از روسای جمهور گفته بود که نظریه اقتصاد مقاومتی نظریه درستی است و در کشور شما باید به اجرا در بیاید، این در حالی است که خود این رئیس جمهور رشته اقتصاد را خوانده بود و این نظریه برای او جدید بود.

نماینده بجنورد در مجلس خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند بعضی اعتقادی به اجرای اقتصاد مقاومتی ندارند و فقط در لفظ همراهی می‌کنند که ما باید این مسأله را جدی بگیریم و اعتبارات خوبی برای آن صرف کنیم چرا که اگر این اتفاق نیفتد همه سرمایه های کشور به هدر می رود. حتی در حال حاضر ما کشورمان را نسبت به دنیا گرانتر اداره می کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری این بار در سخنان اخیر خود دست به دامن جوانان شده‌اند، جوانانی که از ابتدای انقلاب خط شکن و راهگشای همه عرصه های کشور بودند.

جعفری با بیان اینکه مسئولین نباید به دست وپای جوانان بپیچند و برایشان مانع ایجاد کنند ، تصریح کرد: جوانان و نخبگان کشور خودشان مسیرشان را طی می‌کنند و اگر به آن‌ها اعتماد شود اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد. بنابراین اگر در این مسیر خلاء قانونی وجود دارد مجلس باید کمک کند و در داخل ایران نیز دولت باید جوانان را جدی بگیرد.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد:‌دانشگاه ها نیزباید به سمت کارهای راهبردی پیش بروند و پژوهش های انجام شده نباید راکد باقی بمانند.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در حقیقت درد دل خود را پیش جوان ها بردند که امثال بنده باید احساس شرمندگی کنیم.

انتهای پیام

کد N991451

وبگردی