آفتاب

نعیم قاسم: عربستان خواهان نابودی کشورهای منطقه است/اگر مقاومت نبود منطقه سقوط می‌کرد

نعیم قاسم: عربستان خواهان نابودی کشورهای منطقه است/اگر مقاومت نبود منطقه سقوط می‌کرد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه اگر مقاومت نبود منطقه سقوط می‌کرد، گفت: عربستان در برافروختن آتش بحران‌ها در منطقه نقش دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم دومین شب ماه محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: لبنان ثبات و امنیتش را مدیون معادله ارتش، مردم و مقاومت است. مقاومت چهار دستاورد بزرگ را محقق کرده است. دستاورد اول مقاومت این است که پیروزی بر اسرائیل به یک حقیقت و نه یک رویا تبدیل شده است و دستاورد دوم این است که ما توانستیم امت را علیه استکبار بسیج کنیم برای همین انتفاضه‌هایی رخ داده است. دستاورد سوم مشارکت فعال در طرح مقاومت است که بسیاری از نقشه ها علیه منطقه را به شکست کشانده است. اگر مقاومت نبود سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن سقوط می‌کردند.دستاورد چهارم ما این است که مقاومت به نماد اصلی در تمامی جوامع تبدیل شده است.

وی گفت: عربستان در برافروختن آتش بحران‌ها در منطقه نقش دارد. باید از عربستان بپرسیم که آیا کشتن زنان و کودکان و ویران کردن خانه‌های آن‌ها رفتاری اخلاقی یا دینی است؟ آنچه که در یمن رخ داده است جنایتی به معنای کامل کلمه است. چه فرقی است میان انجام جنایت علیه مردم یمن یا مردم فلسطین یا مردم سوریه و دیگر کشورها.

قاسم تاکید کرد: حکام سعودی باید از فرصت استفاده کرده و در محاسبات خود بازنگری کنند و از گناهانشان برگردند چراکه مداخله آن‌ها در منطقه موجب ایجاد بحران‌ها در خاورمیانه شده است. عربستان به امید تحقق منافع خود و سیطره بر منطقه نابودی کشورهای خاورمیانه را می‌خواهد.

وی افزود: آمریکا با گفتن این حرف به مسلمانان که "اگر اسلامتان میانه رو باشد شما را قبول می‌کنیم" با احساسات مسلمانان بازی می‌کند. آن ها معتقدند که مسلمان باید مثل عربستان "میانه رو" باشد اما باید به آن ها گفت همین "اسلام میانه روی" که مد نظر شماست به اسلام واقعی لطمه می‌زند.

انتهای پیام

کد N991430

وبگردی