آفتاب

تاکید العبادی و معصوم بر حفظ آرامش در منطقه کردستان عراق

تاکید العبادی و معصوم بر حفظ آرامش در منطقه کردستان عراق

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق طرف‌های سیاسی در منطقه کردستان این کشور را به آرامش، گفت‌وگو و محافظت از شهروندان دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت سومریه نیوز، فؤاد معصوم، رئیس جمهور و حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در نشست مشترک خود بر اهمیت حمایت از روند اصلاحات و عدم ایجاد موانع در آن تاکید کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: در دیدار العبادی با فؤاد معصوم، طرفین ضمن تبریک به مناسبت پیروزی نیروهای مسلح علیه گروه تروریستی داعش در بیجی، الانبار و سایر مناطق، بر اهمیت متحد کردن تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌هایی که کشور در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی با آن مواجه است، تاکید کردند.

این بیانیه افزود: طرفین در این دیدار ضمن بررسی مساله منطقه کردستان واهمیت حفظ آرامش در آن، از طرف‌های سیاسی خواستند تا برای حل مشکلات و پیامدهای آن به گفت‌وگو، و توجه به راه‌های قانونی و قانون اساسی روی آورده و از جان شهروندان و اموال عمومی حفاظت کنند.

در بیانیه مذکور آمده است که در این نشست بر حمایت از روند اصلاحات و ادامه آن و تلاش برای از بین بردن فساد و مفسدان تاکید شد هم‌چنین طرفین تاکید کردند که چیزی نباید مانع از انجام این امور شود.

طرفین اوضاع منطقه را نیز مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند که عراق باید از کشور، ملت و منافع ملی‌اش جانبداری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که العبادی و معصوم درخصوص آمادگی‌های کشور برای عملیات آزادسازی موصل و آماده کردن فضای مناسب برای آن نیز به گفت‌وگو پرداختند.

طی روزهای گذشته استان سلیمانیه عراق شاهد تظاهرات‌هایی بود که به خشونت و به آتش کشیدن ساختمان‌های احزاب سیاسی کشیده شد. در تظاهرات انجام شده در منطقه شارزور در شرق سلیمانیه تظاهرکنندگان پرچم احزاب را از ساختمان‌های پنج حزب کردستانی پایین کشیده و اعلام کردند که این اقدام در راستای نارضایتی از مواضع این احزاب در قبال عدم پاسخگویی به خواسته‌های‌شان انجام شده است.

انتهای پیام

کد N991356

وبگردی