آفتاب

استقبال کامرون و نیجریه از اقدامات آمریکا علیه گروه بوکوحرام

استقبال کامرون و نیجریه از اقدامات آمریکا علیه گروه بوکوحرام

نیجریه و کامرون از تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام بیش از 300 نیروی نظامی به کامرون برای کمک به مبارزات منطقه‌ای علیه شبه‌نظامیان بوکوحرام استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر 90 پرسنل نظامی اعزام شده اند و این نیروها در ماموریتهای مرتبط با عملیات شناسایی ، تجسسی و جاسوسی فعالیت خواهند کرد.

در همین حال "پل بیا" رییس‌جمهور کامرون با استقبال از تصمیم اخیر امریکا، آن را کمک ارزشمندی برای مبارزه علیه نیروهای بوکوحرام دانست. شبه‌نظامیان بوکوحرام عملیات خود را علیه غیرنظامیان با حملات انتحاری در مرزهای نیجریه، کامرون، چاد و نیجر افزایش داده‌اند.

همچنین سخنگوی محمدو بوهاری رییس جمهور نیجریه گفت: این اعزام نیرو از سوی آمریکا، پیشرفت خوبی است.

وی ادامه داد: آمریکا این تعهد را داده است از عملیات علیه شبه نظامیان بوکوحرام در نیجریه و منطقه حمایت کند. این اقدام در راستای اجرای کامل تعهداتش است. ما در این باره بسیار خشنود هستیم.

سخنگوی ارتش نیجریه در این باره اعلام کرد که این اقدام نشان خواهد داد که چگونه می توانیم در قالب مبارزه دسته جمعی با کشورهای شریک علیه هدف مشترک یعنی تروریسم که منطقه ما را به ویرانی کشانده است، وارد عمل شویم و به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

از زمان آغاز حملات بوکوحرام در سال 2009 دست کم بیش از 17 هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر بی‌خانمان شده اند.

انتهای پیام

کد N991312

وبگردی