آفتاب

استقبال ناتو از تصمیم اوباما برای تاخیر در خروج سربازان آمریکایی از افغانستان

استقبال ناتو از تصمیم اوباما برای تاخیر در خروج سربازان آمریکایی از افغانستان

دبیر کل ناتو به دنبال اعلام تاخیر خروج سربازان آمریکایی از افغانستان از سوی رئیس جمهور آمریکا،‌ حمایت و استقبال خود را از این تصمیم اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو اعلام کرد از تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به منظور اعمال تاخیر در فرآیند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت، واشنگتن بعد از پایان سال 2016 همچنان تعداد 5500 سرباز خود را در تعدادی از پایگاه‌ها از جمله بگرام،‌ جلال آباد و قندهار حفظ خواهد کرد.

استولتنبرگ در صفحه منسوب به خود در توئیتر نوشت: من از تصمیم باراک اوباما درباره سربازان آمریکایی در افغانستان استقبال می کنم. این تصمیم نمایانگر تداوم تعهد هم‌پیمانان ناتو و شرکای ما است.

اوباما گفت ماموریت آمریکا در افغانستان تغییر نیافته و سربازان همچنان متمرکز بر آموزش نیروهای افغان و عملیاتهای مبارزه با تروریسم خواهند بود.

آمریکا پیشتر برنامه‌ریزی کرده بود تا به حضور نظامی خود در افغانستان تا دسامبر 2016 پایان داده و پایگاه های باقی مانده خود در این کشور را ببندد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز به خبرنگاران گفت، آمریکا در حال بررسی گزینه های متفاوت به منظور تطبیق حضور نظامی خود در افغانستان در سال 2016 و بعد از آن است.

انتهای پیام

کد N991295

وبگردی