آفتاب
در روز انفجار "خشم فلسطینی‌ها"؛

ارتش اسرائیل تدابیر شدید امنیتی اتخاد می‌کند

ارتش اسرائیل تدابیر شدید امنیتی اتخاد می‌کند

بعد از گذشت دو هفته از تشدید تجاوزات اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها که منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی و هم‌چنین هلاکت تعدادی از نیروهای رژیم صهیونیستی شد، این رژیم به منظور آمادگی برای "روز خشم فلسطینیان"، نیروهای زیادی را در قدس شریف و کرانه باختری مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، در همین راستا ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از نیروهای خود را در ورودی‌های شهر قدس مستقر کرده و تدابیر امنیتی خود را بر میادین اصلی و بزرگراه‌ها افزایش دادند هم‌چنین موانع بیشتری را به منظور بازرسی از کلیه فلسطینی‌هایی که خواهان ورود به قدس اشغالی هستند، تعبیه کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر اسرائیلی هم‌چنین از ترس شروع اعتراضات و درگیری‌ها، محدودیت‌هایی را نیز برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی برای ادای نماز جمعه در نظر گرفتند.

هم‌چنین طبق این محدودیت‌ها رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا از ورود مردان زیر 40 سال برای ادای نماز در داخل مسجد الاقصی جلوگیری کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، جنبش جهاد اسلامی، جنبش خلق برای آزادی فلسطین و سایر گروه‌های فلسطینی خواهان آن شده بودند تا امروز(جمعه) را روز خشم فلسطینی‌ها بدانند و در همین راستا برپایی تظاهرات در همه مناطق فلسطین و افزایش درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر را خواستار شدند.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، ارتش رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از درگیری‌ها در بافت مرزی میان نوار غزه و شهرک‌های صهیونیستی، تانک‌ها و نفربرهای زرهی خود را به همراه نیروهای بیشتری از سربازانش درمناطق مختلفی از مرز با نوار غزه مستقر کرد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که روز پنجشنبه با شروع درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه 10 فلسطینی زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N991233

وبگردی