آفتاب

پیشروی گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف کشور علیه مخالفان مسلح

پیشروی گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف کشور علیه مخالفان مسلح

ارتش سوریه در ادامه عملیات گسترده خود در حومه حمص و دمشق علیه نیروهای مخالف پیشروی‌های گسترده‌ای را در استان درعا و مناطقی در حومه‌های حمص و حلب و دمشق محقق کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ارتش سوریه که از روز چهارشنبه عملیات نظامی را برای کنترل بر مناطق حومه شمالی و شمال شرقی حمص آغاز کرده است توانست کنترل کامل روستای الخالدیه را پس از حملات هوایی علیه مواضع مخالفان در دست بگیرد.

ارتش سوریه همچنین حملاتی را علیه پایگاه‌های مخالفان در شهر تلبیسه و روستای تیرمعله و مناطق دیگر در شمال این شهر انجام داد. این عملیات سومین عملیات ارتش سوریه پس از عملیات آزادسازی حومه لاذقیه و حماة در سایه عملیات نظامی روسیه در سوریه است.

ارتش سوریه همچنین کنترل بخش‌هایی از منطقه المنشیه در شهر درعا را پس از وقوع درگیری‌های شدید با افراد مسلح در دست گرفت و در حال حاضر در حال پیشروی به سمت شهرک النخل در حومه شمالی درعا است.

ارتش سوریه همچنین کنترل مراکز مهمی را در شمال شرق شهرک الشیخ مسکین در حومه درعا در دست گرفت.

نیروهای مسلح سوریه که از روز چهارشنبه عملیات آزادسازی منطقه جوبر در حومه دمشق را آغاز کرده‌اند در حال پیشروی در این منطقه هستند و پایگاه‌های افراد مسلح و خطوط دفاعی آنها را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سوری بیش از 15 حمله هوایی را علیه مواضع افراد مسلح در مناطق مختلف حومه دمشق انجام داده که به کشته شدن تعداد زیادی از آنها و منهدم شدن تجهیزات آنها انجامید.

در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان مخالفان مسلح و ارتش سوریه در حومه دمشق و به ویژه منطقه حرستا در نزدیکی جوبر رخ داده است که هدف ارتش سوریه از عملیات آزادسازی منطقه جوبر توقف حملات روزانه مخالفان علیه پایتخت و پشتیبانی از عملیات کنونی در منطقه حرستا و دور کردن افراد مسلح از اطراف پایتخت است.

خبرنگار النشره در سوریه همچنین گزارش داد که ارتش این کشور کنترل روستاهایی در حومه جنوبی حلب و ارتفاعات النعام و الصبیحیه را در دست گرفت.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از کنترل ارتش این کشور بر روستای الصفصافة در دشت استراتژیک الغاب واقع در استان ادلب پس از عقب نشینی افراد مسلح خبر داد.

انتهای پیام

کد N991213

وبگردی