آفتاب

آمادگی ایران برای همکاری با فرانسه در حوزه سلامت

آمادگی ایران برای همکاری با فرانسه در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی در دیدار با همتای فرانسوی خود از اعلام آمادگی ایران برای همکاری با فرانسه در حوزه سلامت بخصوص اورژانس، فرآورده های خونی، ایجاد پالایشگاه‌های جدید، انتقال خون، فناوری‌های نوین ارائه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر حسن هاشمی در این دیدار با اشاره روابط دو کشور تصریح کرد: این روابط از سابقه طولانی برخوردار است و به بیش از دو قرن می رسد که البته پس از توافق هسته ای فرصت های خوبی برای احیاء روابط گذشته فراهم شده است.

وی با اشاره حجم صادرات فرانسه به ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات فرانسه به ایران 500 میلیون یورو است که یک سوم از آن مربوط به حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت در ادامه به طرح تحول سلامت که در ایران اجرا شده، اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح 98 درصد مردم ایران زیر پوشش بیمه هستند.

ماری سل تورن وزیر بهداشت فرانسه نیز در این دیدار ضمن تشکر از پذیرش دعوتش از سوی دکتر هاشمی جهت حضور در فرانسه، بروز فاجعه منا و جانباختن تعدادی از زائران ایرانی را تسلیت گفت و خود را در غم این فاجعه شریک دانست.

ضرورت ارتقای کیفیت دارویی و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت در دیدار با صاحبان صنایع دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی فرانسه نیز با اشاره به تاکید رییس جمهور بر ساخت بیمارستانهای زنجیره ای در کشور، بر ارتقای کیفیت دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وی با بیان این که به رغم دیدگاههای سیاسی، داشتن ارتباط از طریق حوزه سلامت در راستای تامین سلامت مردم است، یادآور شد : علیرغم مشکلات اقتصادی؛ دولت دکتر روحانی در دو سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در زمینه سلامت انجام داده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت دارو و تجهیزات و همچنین گسترش و ارتقای بخش های اورژانس ، انتقال خون ، پالایشگاه و بویژه ساخت بیمارستانها گفت: در 10 سال آینده ما به 100 هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز داریم و در این زمینه با شرکتهای مختلف خارجی و داخلی مشغول مذاکره هستند.

وزیر بهداشت کشورمان یادآور شد: رییس جمهور بر ساخت بیمارستانهای زنجیره ای و گسترش ناوگان اورژانس و انتقال خون و نیز ساخت و تولید واکسن تاکید ویژه دارد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر ضرورت وجود نظام نوین بیمه ای بر عدم واردات صرف و انتقال فناوری تاکید کرد و گفت: مهمترین سرمایه ما نیروی دانشمند جوان ماست و ملت ما در سه دهه گذشته ثابت کرده ملت توانمندی است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و بویژه سفر آتی دکتر روحانی تأثیر شگرفی بر گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.

براساس گزارش وبدا، وی اضافه کرد: همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در کشورما خیلی خوبست و اگر کمیته مشترکی بین ایران و فرانسه برای ارتقاء روابط تشکیل شود، بسیار کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام

کد N991169

وبگردی