آفتاب

میرمحمدی: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رفتار بیرانوند و حسینیان را بررسی نمی کند

میرمحمدی: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رفتار بیرانوند و حسینیان را بررسی نمی کند

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: این هیات تنها در صورتی بررسی رفتار نمایندگان را در دستورکار خود قرار می دهد که شکایتی صورت گرفته باشد و هنوز کسی از آقایان بیرانوند و حسینیان شکایت نکرده است.

محمد حسین میرمحمدی در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره بررسی توهین بهرام بیرانوند به محمدجواد ظریف و تهدید به قتل صالحی و ظریف ازسوی روح الله حسینیان در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: این هیات در صورتی وارد می شود که شکایتی به دستش برسد. مثلا اگر کسی بیاید و بگوید« من از میرمحمدی شکایت دارم به این دلیل که توهین کرده یا فلان خلاف را مرتکب شده است»،اين هيئت ورود پیدا می کند.نماینده مردم گلپایگان و خوانسار تاکید کرد: تاکنون کسی از آقایان بیرانوند و حسینیان شکایت نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که در این صورت چرا پیش تر عوض حیدرپور، دیگر عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته بود که توهین آقای بیرانوند به وزیر امور خارجه که در هیات بررسی شده است؟ بیان کرد: من در جلسه چیزی نشنیدم. در جلسه در این باره صحبت شد اما به صورت رسمی بررسی نشد. صحبت عمومی بود. تعجب می کنم از صحبت آقای حیدرپور. نمی دانم شاید من نبودم و آقای بیرانوند با هیات جلسه ای داشته اند.

میرمحمدی با بیان اینکه ما هفته ای یک جلسه داریم و شکایت هایی که وارد می شود را رسیدگی می کنیم، درباره ارزیابی عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار کرد: این موضوع را باید آقای ابوترابی رئیس هیات توضیح دهند چون معمولا فعالیت های هیات اطلاع رسانی نمی شود، البته گزارش ها به مقامات ذیربط داده می شود اما خبری نیست.

وی درباره روند رسیدگی به شکایات در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز خاطرنشان کرد: اگر کسی از هر نماینده ای شکایت کند، هیات طبق قانون مکلف است رسیدگی کند. شکایت در هیات بررسی می شود و اگر محرز شد که خطایی صورت گرفته، طبق قانون برخورد می شود و اگر محرز نشد، شکایت رد می شود.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح داد: تصمیم مقتضی ما در قانون پیش بینی شده است. به عنوان مثال ممکن است نماینده خاطی با تنبیهات انضباطی ازجمله تذکر شفاهی، تذکر کتبی، کسر از حقوق و... مواجه شود.

میرمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای دارید که نتیجه مذاکرات در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را به شورای نگهبان بدهید تا تاثیری بر تایید صلاحیت نمایندگانی که کاندیدای دوره های بعدی مجلس نیز هستند داشته باشد؟، گفت: ما کار خودمان را انجام می دهیم و اگر مراجع ذیصلاح اطلاعاتی بخواهد در اختیارشان قرار می دهیم اما تاکنون مذاکره ای نداشته ایم.

29213

 

کد N991162

وبگردی