آفتاب

تحولات سوریه محور گفت و گوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه

تحولات سوریه محور گفت و گوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه

رجب طیب اردوغان و باراک اوباما همتای آمریکایی اش در گفت و گویی تلفنی مسائل منطقه ای از جمله تحولات سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رهبران دو کشور در گفت و گوی تلفنی خود آخرین تحولات مربوط به مبارزه با گروهک داعش، عملیات نظامی روسیه در سوریه و حملات پ ک ک را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: اوباما و اردوغان به راه های تقویت همکاری میان کشور در جنگ علیه داعش و اقدامات لازم بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در سوریه پرداختند. طرفین همچنین بر ضرورت تقویت آنچه که مخالفان معتدل سوریه نامیدند، تاکید کردند.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اوباما کشته شدن شماری از شهروندان ترک در انفجار شنبه گذشته آنکار پایتخت این کشور را به همتای ترک خود تسلیک گفته و این حمله را محکوم کرده است.

گفتنی است رجب طیب اردوغان از حملات هوایی اخیر روسیه علیه تروریست های داعش در سوریه انتقاد کرده و مدعی شده است: روسیه با ورود به سوریه، یک اقدام اشتباه را مرتکب شده است.

این در حالی است که ترکیه به همراه متحدان غربی و عربی خود از آغاز ناآرامی ها در سوریه با حمایت از گروه تروریستی داعش به شعله ور شدن جنگ در این کشور دامن زده است. جنگنده های روسیه از روز چهارشنبه (۳۰ سپتامبر) مواضع تروریست ها را در مناطق مختلف سوریه، هدف قرار داده اند.

 

کد N991094

وبگردی