آفتاب
سخنگوی جنبش انصارالله:

عربستان به اهداف خود در جنوب یمن دست نیافته است

عربستان به اهداف خود در جنوب یمن دست نیافته است

«محمد عبدالسلام» گفت نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان تا کنون نتوانسته اند به هیچ کدام از اهداف خود در زمینه سلطه بر مناطق جنوبی یمن دست یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «محمد عبدالسلام» در گفتگو با شبکه المنار عنوان کرد: ما معتقدیم که سرویس های اطلاعات خارجی و در رأس آنها سرویس های جاسوسی آمریکا عناصر القاعده در یمن را مدیریت می کنند.

وی افزود: رژیم عربستان چه در جنوب و چه در شمال به دنبال یمنی ضعیف هستند، ولی تمام اقشار ملت یمن بعد از این اشغالگری را نخواهند پذیرفت و بساط این اشغالگری دیر یا زود از خاکم یمن برچیده خواهد شد.

سخنگوی جنبش انصارالله در مورد هدف قرار کشتی های جنگی ائتلاف تحت رهبری عربستان در تنگه باب المندب گفت: طبق اطلاعات موجود دو کشتی جنگی هدف قرار گرفته است که یکی از آنها زیر آتش نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به طور کامل در تنگه باب المندب غرق شده است.

عبدالسلام با تاکید بر اینکه بسیاری از انسان های آزاده و بزرگان قبال یمن با هر گونه مداخله خارجی در این کشور مخالفت هستند، افزود: هدف از جنگ و محاصره تمام مناطق یمن است و نیروهای متجاوز هیچ منطقه ای را از حملات خود مستثنی نکرده اند.

وی با اشاره به تلفات نیروهای عربستان در جنگ علیه یمن گفت: عربستان به خاطر مسائل داخلی مربوط به رژیم حاکم، تلفات خود را به صورت دقیق اعلام نمی کند. سخنگوی انصار الله یادآور شد: ارتش یمن به رغم تجاوز علیه این کشور همچنان از قدرت موشکی خوبی برخوردار است و سلاح های ارتش در نبرد علیه دشمن مورد استفاده قرار می گیرد.

عبدالسلام در مورد تحولات مربوط به گفت و گوی طرف های یمنی گفت: در حال حاضر طرف مقابل به رهبری سعودی ها در برابر گفت و گوها مانع تراشی می کند.

عربستان به همراه ۹ کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ششم فروردین سال جاری حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده است.

گفتنی است بر اثر حملات وحشیانه ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن تا کنون نزدیک به ۵ هزار شهروند این کشور از جمله صدها زن و کودک قربانی شده اند.
 

کد N991077

وبگردی