آفتاب

حمایت کری از جنایات صهیونیستها؛ مقاومت فلسطین «تروریسم» است

حمایت کری از جنایات صهیونیستها؛ مقاومت فلسطین «تروریسم» است

وزیر خارجه آمریکا در آستانه به سرزمین های اشغالی و در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شد اقدامات فلسطینی ها «تروریستی» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است برای شرکت در مذاکرات صلح خاورمیانه به سرزمین های اشغالی سفر کند، حمله به شهرک نشین های اسرائیلی را حملات تروریست خواند.

وی مقاومت فلسطین در برابر جنایات اسرائیلی‌ ها را تروریسم خواند و حملات تروریستی علیه شهرک نشین ها را محکوم کرد. کری ادعا کرد: هیچ توجیهی برای این اقدامات وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا قبل از سفر به سرزمین های اشغالی قرار است برای شرکت در نمایشگاه اکسپو شهر میلان به ایتالیا سفر کند. مقصد بعدی کری پاریس و شهر مادرید خواهد بود.

بعد از کشته شدن دو شهرک نشین یهودی در هفته های اخیر نظامیان صهیونیست اقدامات امنیتی خود را در بیت المقدس و شهرهای اشغالی را چند برابر کرده اند. در مقابل کشته شدن دو شهرک نشین یهودی در اثر حملات صهیونیستها تا کنون ۳۰ فلسطینی شهید شده و تعداد بسیاری هم زخمی شده اند.

کری افزود: در روزهای اخیر، اوج حملات غیر قابل‌ توجیهی را در اسراییل، کرانه باختری، غزه و قدس شاهد هستیم. این در حالی است که در پی درگیری های اخیر بین فلسطینی ها با نیروهای نظامی صهیونیست احتمال آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست افزایش یافته است.

گفتنی است در دو انتفاضه مردم فلسطین بین سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ و ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی صدها نفر از فلسطینی ها شهید و زخمی شدند.

کد N991073

وبگردی