آفتاب
نجفی:

ایران با حسن نیت به تمام تعهدات خود عمل کرده است

ایران با حسن نیت به تمام تعهدات خود عمل کرده است

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نجفی درباره بیانیه امروز آژانس گفت : همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد تمام فعالیت های توافق شده طبق نقشه راه برای حل مسائل گذشته و حال در موعد مقرر یعنی امروز ۱۵ اکتبر تکمیل شد.

نجفی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت به تعهدات خود عمل کرده است،افزود: اینک آژانس درموقعیتی قرار دارد که می تواند با ارائه ارزیابی نهایی خود این پرونده را برای همیشه مختومه اعلام کند.

نماینده ایران در آژانس گفت :بر اساس توافق انجام شده با گروه ۱+۵ در برجام، اعضای این گروه بایستی قطعنامه ای رابه اجلاس فوق العاده ماه دسامبر شورای حکام آژانس ارائه کنند که هدف آن بستن پرونده مسایل گذشته است.

وی تاکید کرد: بستن پرونده مسایل گذشته راه را برای اجرای برجام هموار می کند که اقدامات مندرج در آن همه معطوف به آینده است. همانطور که شورای امنیت با تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ لغو تمامی قطعنامه های پیشین را مقرر کرد قطعنامه های قبلی شورای حکام نیز بایستی تمام لغو شوند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:تا تاریخ ۱۵اکتبر(۲۳مهر) فعالیت های مشخص شده در چارچوب نقشه راه برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در خصوص برنامه هسته ای ایران تکمیل شده است.

این بیانیه افزوده است : مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم دارد تا ۱۵دسامبر ارزیابی نهایی خود را در خصوص حل کلیه موضوعات باقیمانده برنامه هسته ای ایران به شورای حکام ارائه کند.

کد N990976

وبگردی