آفتاب
با اشاره به بیانیه اخیر آژانس مبنی بر همکاری کامل ایران

نجفی: آژانس اکنون می‌تواند پرونده هسته‌ای ایران را مختومه اعلام کند

نجفی: آژانس اکنون می‌تواند پرونده هسته‌ای ایران را مختومه اعلام کند

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به بیانیه اخیر این مرجع مبنی بر همکاری کامل ایران با بازرسان آژانس برای حل مسائل گذشته و حال در چارچوب ابعاد نظامی احتمالی، گفت: اینک آژانس در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند با ارائه ارزیابی نهایی خود، این پرونده را برای همیشه مختومه اعلام کند.

رضا نجفی با اعلام این مطلب به خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: همان طور که گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است، تمام فعالیت‌های توافق شده میان دو طرف، طبق نقشه راه برای حل مسائل گذشته و حال در موعد مقرر یعنی 15 اکتبر تکمیل شد.

وی ادامه داد:‌ ایران با حسن نیت به تعهدات خود عمل کرده است و اینک آژانس در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند با ارائه ارزیابی نهایی خود، این پرونده را برای همیشه مختومه اعلام کند.

به گزارش ایسنا بر اساس توافق ایران و 1+5 در چارچوب برجام، اعضای این گروه باید قطعنامه‌ای را به اجلاس فوق‌العاده شورای حکام آژانس در ماه دسامبر ارائه کنند که هدف آن بستن پرونده مسائل گذشته است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بستن پرونده مسائل گذشته راه را برای اجرای برجام هموار می‌کند؛ چرا که اقدامات مندرج در آن معطوف به آینده است و همان‌طور که شورای امنیت با تصویب قطعنامه 2231 لغو تمامی قطعنامه‌های پیشین را مقرر کرد، قطعنامه‌های قبلی شورای حکام نیز باید تماما لغو شوند.

به گزارش ایسنا آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای از همکاری کامل ایران با بازرسان آژانس برای حل مسائل گذشته و حال در چارچوب ابعاد نظامی احتمالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که تا 15 اکتبر (23 مهرماه) همه اقدامات مندرج در نقشه راه برای شفا‌ف‌سازی مسایل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران که از گذشته و حال باقیمانده بود به طور کامل انجام شد.

همچنین در این گزارش آمده است که مدیرکل آژانس تا 15 دسامبر ارزیابی نهایی خود را از حل همه مسایل باقیمانده به نحوی که در ضمیمه گزارش نوامبر 2011 مدیر کل آماده است به شورای حکام ارائه می‌کند.

انتهای پیام

کد N990972

وبگردی