آفتاب

استاندار اصفهان: مشکل اقتصادی بزرگترین معضل استان اصفهان است

استاندار اصفهان: مشکل اقتصادی بزرگترین معضل استان اصفهان است

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در این استان منشور وفاق اهداف تهیه شده و مورد قبول همه احزاب است، اظهار کرد: ما انتخاباتی پرشور و بی‌تنش در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رسول زرگرپور عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار کرد: 67 تشکل سیاسی رسمی در استان اصفهان وجود دارد که 34 تشکل آن فعال هستند.

وی افزود: ما جلسات مستمری با همه احزاب داریم و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده‌ایم. ما تقریبا هر روز میزبان احزاب هستیم و جلساتی بدون تنش را برگزار می‌کنیم که این جلسات نشانگر بلوغ سیاسی و فرهنگی فعالان سیاسی استان اصفهان است. اکنون همه جریان‌های سیاسی در اصفهان خود را به اجرای منشور وفاق متعهد کردند.

وی با بیان اینکه اصفهان دومین استان امنیتی کشور پس از تهران است، خاطر نشان کرد: امنیت در استان به خوبی تامین شده؛ البته دغدغه‌هایی هم داریم.

به گفته وی، اکنون 700 هزار کارگر در استان اصفهان وجود داشته و اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است. با این وجود 10 درصد صنایع استان در رکود بوده و 50 درصد نیز زیر ظرفیت خود کار می‌کنند.

زرگرپور با اشاره به اینکه ما برای حل مشکلات اقتصادی استان تلاش کرده‌ایم اظهار کرد: ما شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی را به صورت جدی دنبال کرده و همچنین سعی می‌کنیم جهت دهی خوبی به منابع بانکی داشته باشیم. مشکل اقتصادی مهمترین معضل استان ماست که می‌تواند سایر مشکلات را برای ما ایجاد کند.

استاندار اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اصفهان استانی برخوردار است، اما برخی طرح‌ها 20 سال مانده و هنوز تکمیل نشده است. ما در دو سال گذشته سعی کرده‌ایم این طرح‌ها را در ذیل تکمیل قرار دهیم. اکنون بخشی از مترو و مصلای اصفهان به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم که وزرشگاه اصفهان نیز امسال تکمیل شود. هر چند بحث چمن آن بیشتر طول می‌کشد. موزه اصفهان و قطار سریع السیر اصفهان نیز در حال تکمیل است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در سال 92 آلوده‌ترین شهر کشور بود خاطر نشان کرد: اکنون حدود 40 درصد از آلودگی این شهر کاهش پیداکرده است. طرح 9 ماده‌ای آب استان نیز تا 65 درصد اجرا شده که باید تکمیل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مردم این استان حماسه آفریدند و باشکوه‌ترین حضور را در سفرهای استانی داشته‌اند که این حضور نشان می‌دهد که مردم همراه دولت بوده و اگر ببینند کاری برای آن‌ها انجام می‌شود از دولت حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد رونق اقتصادی و بسنده نکردن بر کنترل تورم، حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، هزینه کردن منابع آزاد شده پس از توافق هسته‌ای در بنگاه های تولیدی، رفع موانع کسب و کار، تقویت استانداران و فرمانداران و اختصاص درآمد مازاد استان اصفهان به این استان تاکید کرد.

حاجی دلیگانی نماینده برخار،‌شاهین شهر و میمه نیز بر خروج اتباع بیگانه از استان اصفهان اختصاص اعتبار سیل تیر 94 ‌مبارزه با قاچاق،‌ حل مشکل آب استان و حل مشکلات سرمایه گذاران استان تاکید کرد.

در ادامه نیز برخی از مدیران استانی نقطه نظرات، انتقادات و دغدغه های خود را نیز بیان کردند.

انتهای پیام

کد N990923

وبگردی