آفتاب

هویت عاملان انفجارهای انتحاری در آنکارا مشخص شد

هویت عاملان انفجارهای انتحاری در آنکارا مشخص شد

واحدمرکزی خبر: لس آنجلس تایمز نوشت: هویت عاملان انفجارهای انتحاری هفته گذشته در آنکارا مشخص شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در مطلبی به قلم گلن جانسون نوشت: مقامات ترکیه اعلام کردند دوبمبگذار انتخاری که مسئول مرگ نزدیک به صد نفر از افراد شرکت کننده در راهپیمایی مسالمت آمیز هفته گذشته آنکارا بودند، در سوریه جنگیده بودند و با دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) ارتباط داشتند.
روزنامه حریت ترکیه نوشت هویت این بمبگذاران شناسایی و به نام های یونس امره آلاگوز و عمر دنیز دوندار معرفی شده اند. هر دوی آنها از شهر محافظه کار کردنشین غازی آنتپ به آنکارا آمده بودند.
آلاگوز برادر بمبگذار انتحاری داعشی است که در ماه ژوئیه به اجتماع فعالان کرد در شهر مرزی سوروچ حمله کرد. در این حمله سی تن جان باختند که قصد داشتند به شهر کوبانی که در حال نبرد با داعش بود، کمک کنند. داعش از سال گذشته نزدیک به شش ماه شهر کوبانی در سوریه را محاصره کرده بود که سرانجام شبه نظامیان کرد آنها را بیرون راندند.
بر اساس گزارش ها این دو بمبگذار به طور جداگانه از شهر غازی آنتپ- یک شهر مهم برای پشتیبانی از داعش- به آنکارا سفر کرده بودند.
فرد سومی که به عنوان مراقب در حمله مرگبار هفته گذشته نقش داشت نیز به همراه صاحبان خودروهایی که بمبگذاران با استفاده از آنها به آنکارا آمده بودند، بازداشت شده اند.

4949

کد N990864

وبگردی