آفتاب

دولت انگلیس مانع درمان آسانژ شد

دولت انگلیس مانع درمان آسانژ شد

واحدمرکزی خبر نوشت: وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد جولیان آسانژ، می تواند برای درمان به بیمارستان مراجعه کند اما پلیس وی را بازداشت خواهد کرد .

جولیان آسانژ ، ناشر، روزنامه‌نگار، برنامه‌ریز رایانه و یکی از بنیانگذاران سایت افشاگر ویکی‌لیکس و سردبیر آن است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه گاردین نوشت جولیان آسانژ که از ژوئن سال 2012، به علت هراس از بازداشت و استرداد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است، مدتی است به علت درد در ناحیه کتف نیاز به معالجات پزشکی دارد اما دولت انگلیس برای درمان وی، همکاری نمی کند .
ریکاردو پاتینو (Ricardo Patino)، وزیر خارجه اکوادور دیروز از دولت انگلیس خواست با در نظر گرفتن مسائل انسانی و به عنوان اقدامی بشر دوستانه، مسیر امنی را برای درمان جولیان آسانژ که 40 ماه است در سفارت این کشور در انگلیس در حصر به سر می برد فراهم کند .
به نوشته روزنامه گاردین، وزارت خارجه انگلیس پاسخ داده است جولیان آسانژ هر زمان که بخواهد و به منظور هر گونه آزمایش پزشکی، می تواند سفارت اکوادور را ترک و به بیمارستان مراجعه کند اما حکم بازداشت وی، کماکان باقی است و پلیس می تواند به محض خروج وی از سفارت اکوادور او را بازداشت کند.
وزیر خارجه اکوادور گفت این پاسخ نشان می دهد که دولت انگلیس تلویحا می گوید ما جولیان آسانژ را بازداشت و زندانی خواهیم کرد.
پلیس انگلیس، اوایل این هفته اعلام کرد نیروهای خود را که تا کنون 24 ساعته در کنار سفارت اکوادور کمین کرده بودند تا جولیان آسانژ را به محض بیرون آمدن، بازداشت کنند، پس از 40 ماه و اتلاف میلیون ها پوند هزینه در این ماموریت نافرجام، جمع می کند.

4949

کد N990803

وبگردی