آفتاب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:

اجرای احکام موجب ایجاد عدالت و امنیت در جامعه می‌شود

اجرای احکام موجب ایجاد عدالت و امنیت در جامعه می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم لذت عدالت را در اجرای احکام حس خواهند کرد و اجرای حکم موجب ایجاد عدالت و امنیت در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، یدالله موحد در ادامه بازدیدهای خود به شهرستان‌های جنوب استان کرمان در جمع کارمندان قضائی و اداری دادگستری شهرستان کهنوج ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: رفتار و ملاک کار در دستگاه قضائی قانون است و باید از انجام کارها براساس سلیقه شخصی پرهیز شود.

وی افزود: مدیران و قضات باید حس مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی خود را در مقابل مردم تقویت و نهادینه کنند.

موحد با تاکید بر این‌که «باید تمامی فرآیندهای کاری در درون قوه قضائیه تعریف شده و ضابطه مند باشد» تصریح کرد: این ضابطه مندی در فرآیندهای کاری موجب می‌شود درک و ارزیابی صحیحی از وضعیت کارها و میزان فعالیت کارمندان داشته باشیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: مدیران حوزه‌های قضایی باید به امر بهینه سازی در فرآیندها بپردازند و با برنامه ریزی و مطالعه تمامی فرآیندها در درون دستگاه، آسیب‌ها و آفت‌ها را کنار بزنند و بهترین شیوه را انتخاب کنند و با ایجاد یک وحدت رویه، اثربخشی لازم در کارها را بوجود آورند.

موحد بیان کرد: جلب رضایت عمومی از دستگاه قضایی یک هدف و آرمان سازمانی برای دستگاه عدالت است و این رضایت‌مندی محصول ارئه خدمات قضایی با کیفیت به مردم است.

وی افزود: نظام قضایی کارآمد شامل سه اصل بی طرفی، استقلال قضایی و اتخاذ تصمیم به هنگام در صدور احکام است.

موحد در دسترس بودن عدالت برای همه مردم را یکی از شاخص‌های یک نظام قضایی کارآمد برشمرد و تصریح کرد: وجود فیزیکی دادگاه و امکان عملی مراجعه سهل و آسان و امکان ادای توضیح و استماع اظهارات اصحاب دعوا لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری کرمان تاکید کرد: مردم انتظار دارند دستگاه قضایی گوش شنوایی برای بیان اظهاراتشان داشته باشد و اگر غیر از این باشد تامین احساس عدالت و رضایت مندی عمومی غیرممکن و دور از دسترس خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این‌که «مردم لذت عدالت را در اجرای احکام حس خواهند کرد» افزود: اجرای حکم موجب ایجاد عدالت و امنیت در جامعه می‌شود.

موحد در ادامه عنوان کرد: لازمه داشتن سازمانی پیشتاز در ارائه خدمات با کیفیت به مردم، وجود منابع انسانی متخصص، کارآمد، خلاق و با انگیزه است و امروزه قوه قضائیه با همیاری و تلاش و جدیت همه نیروهای انسانی خود در حال ارائه خدمت به مردم شریف است.

وی با بیان این‌که «نیروهای انسانی خلاق و کارآمد مهمترین سرمایه هر سازمان هستند» گفت: منابع انسانی کارآمد همیشه به دنبال راه حل برای غلبه بر مشکلات پیش روی سازمان هستند.

موحد با بیان این‌که «وجود نشاط و شادابی همراه با اعتماد متقابل در بین کارمندان موجب هم افزایی در انجام امور می‌شود»، اظهار کرد: ضروری است کارمندان شاغل در دادگستری از حدود وظایف و اختیارات خود آگاهی لازم داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ارتباط میان کارمندان و مدیران یک رابطه دوسویه است و مدیران باید در خصوص حمایت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از همکارن دریغ نورزند.

انتهای پیام

کد N990727

وبگردی