آفتاب

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در حمص و حومه دمشق

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در حمص و حومه دمشق

درحالی که جنگنده‌های روسی به بمباران مقرهای وابسته به مخالفان دمشق ادامه می‌دهند، ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را در حومه دمشق و استان حمص آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه روز چهارشنبه عملیات وسیعی را در منطقه جوبر، واقع در حومه دمشق آغاز کرده که هدف از آن پاکسازی این منطقه استراتژیک از وجود نیروهای مخالف سوری اعلام شده است.

این منبع عنوان داشت: ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در اطراف دمشق یعنی منطقه استراتژیک جوبر که تحت تصرف نیروهای مخالف قرار دارد، آغاز کرده و حملات سنگینی به مواضع گروه‌های تندرو انجام داده است.

وی در ادامه افزود: ارتش سوریه تلاش می‌کند تا با هدف قرار دادن نیروهای مخالف در این منطقه دامنه مناطق امن که تصرف آنها را در دست دارد گسترش دهد. نیروهای روسیه در این عملیات شرکت نداشتند.

منطقه جوبر که خالی از سکنه شده است اهمیت بسیاری برای گروه‌های مخالف دارد چراکه محل اتصال مناطق تحت تصرف مخالفان به میدان العباسیون در مرکز دمشق به شمار می‌آید.

ارتش سوریه همچنین عملیات وسیعی را در حومه شمالی حمص آغاز کرده و توانست در ساعات آغازین این عملیات منطقه الخالدیه را از گروه‌های تروریست بازپس بگیرد.

ارتش سوریه می‌کوشد با پشتیبانی هوایی روسیه مناطق غربی و حومه پایتخت را به طور کامل از وجود مخالفان پاکسازی کند و امنیت را به این مناطق که بیش از سه سال است شاهد درگیری هستند، بازگرداند.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های روسی مقر فرماندهی گروه شبه نظامی موسوم به "فیلق شام" وابسته به ارتش آزاد سوریه در اطراف استان ادلب را مورد هدف قرار دادند.

این منابع تاکید کردند: حمله جنگنده روسی باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای مستقر در این مقر شده است.

انتهای پیام

کد N990667

وبگردی