آفتاب

کماندوهای ارتش ترکیه وارد شمال عراق شدند

کماندوهای ارتش ترکیه وارد شمال عراق شدند

ایرنا نوشت: رسانه های ترکیه از نفوذ گروهی از کماندوهای نیروی زمینی ارتش ترکیه به شمال عراق و نشانه گذاری آنها برای حمله نیروی هوایی این کشور به پایگاهها و مخفی گاههای پ.ک.ک در منطقه خبر دادند.

شبکه خبر «ان.تی.وی» گزارش داد گروهی از کماندوهای ترکیه در پی کسب اطلاعات از اعتراف های چند تن از عناصر فراری پ.ک.ک که تسلیم نیروهای امنیتی این کشور شده اند، در عملیاتی بسیار محرمانه به شمال عراق نفوذ کرده اند.

در پی نفوذ نیروهای ویژه کماندوئی ارتش ترکیه، جنگنده بمب افکن های این کشور شنبه گذشته همزمان با حملات انتحاری در آنکارا که موجب کشته و زخمی شدن صدها تن از فعالان مدنی در این شهر شد، عملیات گسترده ای را در شمال عراق انجام دادند.
این شبکه خبری به نقل از منابع امنیتی در ترکیه گزارش کرده است دو تن از اعضای پ.ک.ک که با فرار خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرده اند، اطلاعات ارزنده ای درخصوص پایگاههای این سازمان در مناطق متینا و گارا در شمال عراق در اختیار گذاشتند.

این منابع گفته اند پ.ک.ک در متینا و گارا انبار مهمات بزرگ زیر زمینی دارد که بطور پیوسته مهمات این انبار را تقویت می کند. 

ترکیه در اواخر شهریور ماه گذشته نیز به به دنبال کشته شدن 16 نظامی ترکیه در منطقه مرزی داغلیجا در نزدیکی مرزهای عراق، نیروی هوایی ترکیه با شرکت 53 فروند از جنگنده های این کشور، اردوگاهها و پناهگاههای پ.ک.ک در شمال عراق را به شدت بمباران کرد.

ترکیه در افزون بر سه ماهی که از شروع دوباره درگیری ها در مناطق کردنشین شرق و جنوبشرق این کشور می گذرد به دفعات مناطقی از شمال عراق را با عنوان اینکه محل تجمع نیروهای پ.ک.ک و یا انبار مهمات و امکانات لجستیکی پ.ک.ک می باشد، بمباران کرده است.

ترکیه به رغم اعتراض های بغداد که این حملات را تجاوز به قلمروی خود ارزیابی کرده و ناقض حق حاکمیت ملی و مغایر با قوانین بین المللی می داند، مدعی است تا زمانیکه تهدیدی از شمال عراق متوجه خاک این کشور می باشد، به عملیات خود تا پاکسازی کامل عناصر پ.ک.ک ادامه خواهد داد.

5252

کد N990642

وبگردی