آفتاب

مجمع عمومی موتلفه؛نشستی برای تبیین مواضع انتخاباتی و انتقاد ازدولت/عدم تعریف اعتدال وخطر عناصر نفوذی

مجمع عمومی موتلفه؛نشستی برای تبیین مواضع انتخاباتی و انتقاد ازدولت/عدم تعریف اعتدال وخطر عناصر نفوذی

یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی صبح امروز با شعار «پیش به سوی مجلس کارآمد، دولت کریمه و جامعه نمونه اسلامی» با چهره هایی از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، مصطفی میرسلیم رئیس ستاد برگزاری مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، یحیی آل‌اسحاق، حميدرضا ترقي، محمد انواری و علي عباسپور، ميزبان بودند و مهمانان اصولگرايي چون سعید مهدوی‌کنی پسر آیت‌الله مهدوی کنی، محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر سابق بهداشت، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس، سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس نيز حضور داشتند. همچنين محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، حسام‌الدین آشنا مشاور ارشد رئیس جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، از جمع اصلاح طلبان و دولتمردان در کنار مهمانان خارجي از جمله سفرای سوریه، فلسطین و چین در اين مراسم حضور داشتند.

در ابتدای اين مراسم که در تالار آینه تهران برگزار ‌شد پس از خیرمقدم مصطفی میرسلیم به حضار، کلیپی از سخنرانی مرحوم عسگراولادی دبيرکل فقيد موتلفه اسلامي به نمایش درآمد. دبير کل جديد هم که پشت تريبون قرار گرفت از دبيرکل فقيد ياد کرد و از اينکه پس از درگذشت حبيب الله عسگراولادي، حزب موتلفه در بحران مالی قرار گرفت اما مسئولان اجرایی با سرلوحه قرار دادن صرفه‌جویی از این بحران عبور کردند. به گفته وي درگذشت عسگراولادی، حاج‌حیدری، پرورش، شهاب و میرفندرسکی این تصور را به وجود آورده بود که حزب رونق گذشته را نخواهد داشت اما با اتحاد و همدلی حزب تاکنون موفق بوده و از این پس نیز موفق خواهد بود.

محمدنبي حبيب که به مهمانان خوش آمد مي گفت، سرآغاز سخنانش در کسوت ميزبان را با اين مطلع که «امسال با دو انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري، روبرو هستيم» به تبيين مواضع انتخاباتي حزبش اختصاص داد.

او از عزم اصولگرایان در مسیر و روند همگرایی براي انتخابات مجلس سخن گفت و بر پيروي از یک فهرست واحد تاکيد کرد. او که مي گفت مؤتلفه اسلامی در این مسیر از هرگونه هزینه مادی و معنوی دریغ ندارد تا ان‌شاءالله مجلس کارآمد و ولایی تشکیل شود، ادامه داد: از اوایل سال گذشته تاکنون بیش از یکصد جلسه و ملاقات برای رسیدن به هدف یعنی ائتلاف کامل اصولگرایان به‌خصوص در انتخابات دوره دهم با شخصیت‌های مهم، حقیقی و حقوقی، اثرگذار در جریان اصولگرایان برگزار کرده‌ایم. تفاوت سلیقه اصولگرایان مانع برگزاری این جلسات نشده و ادامه خواهد داشت.

سخنان حبيبي اما در باب انتخابات خبرگان رهبری که در 8 سال آینده از رکن رکین ولایت فقیه در نظام مقدس اسلامی صیانت می‌کند؛ کوتاه بود و آن اينکه «ما در این انتخابات تابع نظر جامعتین هستیم».

دبيرکل موتلفه اسلامي در ادامه از مواضع اصولي حزبش سخن گفت. از اينکه بناي موتلفه اسلامي بر پشتیبانی اصولی از دولت است و منظور از اين نوع پشتیبانی، «ارائه راه حل و پيشنهاد برای موفقیت دولت در رفع مشکلات» است و اينکه اگر کمک خواستند دریغ نکنم. او همچنين بر حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و همکاری صمیمانه را راهبرد این حزب در ارتباط با دولت یازدهم تاکيد کرد.

البته حبیبی از اينکه «اعتدال همانند اصلاح طلبی هنوز تعریف نشده است، دامنه، سقف و کف آن معلوم نیست» هم گلايه کرد و گفت: به همین دلیل نهادهای تصمیم گیر وتصیمم ساز در خطر عناصر نفوذی هستند. دولت باید فکری برای این خطر بکند. او گلايه ديگري هم از دولت يازدهم داشت و آن اينکه « تعامل ما با دولت تاکنون یک طرفه بوده و دولت تاکنون ، پاسخ به ما را به مصلحت ندانسته است».

اهم سخنان وي از اين قرار است:

** حزب ما آماده گفت و گو برای تقویت وحدت ملی است بنابراین فعالانه در شکل گیری خانه احزاب شرکت کرد.

** گفت و گوهای ملی را می توان با گفتمان همدلی و همزبانی با دولت معطوف به تضمین وحدت ملی و همگرایی در برابر دشمنان قسم خورده نظام پیش برد.

**نتیجه دو سال گفت و گو و مذاکرات هسته اي باید لغو تحریم ها باشد وهمه چیز به روز اول بازگردد. ما هشدارهای مهم مندرج در گزارش کمیسیون ویژه برجام مجلس را بسیار جدی می دانیم و آنها را معیارهای خوبی برای تصمیم گیری نهایی از طرف ایران تلقی می کنیم. نباید فراموش کرد که برجام یکی از مسایل راهبردی کشور است. همچنين نباید از مسایل مهم دیگرغفلت کرد مسایل فرادستی ، جنگ نرم استکبار جهانی برای استحاله نظام اسلامی است و باید مسیر نفوذ آمریکا و راه سوء استفاده از برجام و غیر از آن را در این لحظات تاریخی با بصرت وهوشیاری بست.

** درهیچ زمینه ای غیر از مسایل هسته ای نباید با آمریکا گفتگو کنیم چرا که اهداف اسلامی و منافع مشروع ما با اهداف شیطانی و منافع نامشروع آمریکا در تضاد است. علاقه مندان به مذاکره با آمریکا اگر چه قصد خیانت هم نداشته باشند در مورد چه موضوعی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند.

** به نظر ما تشکیلاتی که واجد سه خصوصیت مهم نباشد اصولا حزب نیست، باید برخوردار از پایه های متقن ایدئولوژیک، توانمند، دارای برنامه کارشناسی برای چگونگی اداره کشور و توانمندی کارسازی در حوزه مدیریت های مختلف کشوری باشد. اگر در کشور چند حزب با این خصوصیات وجود داشته باشد رقابت های انتخاباتی به جای محدود شدن در الفاظ و شعارها در سطح تظارب ایدلوژیک و رقابت برنامه ها و رقابت توانمندی های مدیران قرارمی گیرد وبه تحقق جمهوریت نظام کمک می کند.

2727

کد N990622

وبگردی