آفتاب
مدیر کل استاندارد استان:

استاندارد خراسان‌شمالی در دوره نوجوانی باقیمانده است

استاندارد خراسان‌شمالی در دوره نوجوانی باقیمانده است

مدیر کل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: استاندارد در کشور 90 ساله شده اما این اداره کل حتی جوان نیز نیست و در نوجوانی باقی‌مانده است.

فهیمه مهمان نواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، افزود: این اداره کل با کمبود و مشکلات متعددی مواجه است و حمایت مسئولان استانی را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل فاقد اعتبارات ترویجی است، ادامه داد: اذهان عمومی با فرهنگ استاندارد آشنا نیستند و باید با این فرهنگ آشنا شوند و اجرای قانون صرف جوابگو نخواهد بود. برای آشناسازی مردم با فرهنگ استاندارد باید فعالیت‌های ترویجی انجام داد، این درحالیست که این اداره کل فاقد چنین اعتباری است.

مهمان نواز بیان کرد: با توجه به اینکه استاندارد روز به روز متحول و وظایف آن گسترده تر می‌شود، کارکنان این اداره کل نیازمند آن هستند تا آموزش های تخصصی تری را دریافت کنند اما این اداره کل اعتبار کافی برای برگزاری این گونه کلاسها ندارد. اعتبار آموزشی این اداره کل در سال گذشته فقط حدود 30 میلیون ریال بوده است، این درحالیست که برگزاری یک دوره آسانسور برای کارکنان فقط حدود هفت میلیون ریال هزینه بر دوش این اداره کل گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این اداره کل در محلی استیجاری قرار دارد. به زودی ساخت ساختمان و آزمایشگاه این اداره کل به پایان می‌رسد اما اعتباری برای تجهیز آزمایشگاه ندارد.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های استاندارد به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع محسوب می شوند، توضیح داد: به علت اینکه این اداره کل در محلی استیجاری قرار گرفته است نتوانسته تجهیزاتی برای آزمایشگاه خریداری کند و هم اکنون نیز نیاز به اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه دارد.

وی، عدم همکاری و هماهنگی بین سازمان‌ها را از دیگر مشکلات موجود بر سر راه این اداره کل بیان کرد و گفت: تکالیف استاندارد زیاد است و به تنهایی نمی‌تواند تمامی آنها را انجام دهد بنابراین نیاز به همکاری و هماهنگی سایر سازمانها دارد.

انتهای پیام

کد N990618

وبگردی