آفتاب

تاکید محمود عباس بر ادامه مقابله با رژیم‌صهیونیستی و پاسخ نتانیاهو

تاکید محمود عباس بر ادامه مقابله با رژیم‌صهیونیستی و پاسخ نتانیاهو

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که به مبارزات سیاسی، ملی و قانونی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می دهیم و هرگز به توافقنامه‌هایی که این رژیم ارزشی برای آن قائل نیست، پایبند نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی تصریح کرد که حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین صلح و امنیت در منطقه را به خطر می اندازد و ممکن است موجب شعله ور شدن جنگی دینی در سراسر منطقه و حتی جهان شود، بنابراین جامعه بین الملل قبل از اینکه دیر شود باید مداخله کرده و جلوی ادامه تجاوزات این رژیم را بگیرد.

عباس اظهار داشت: ما قاطعانه تاکید می‌کنیم که هرگز اجازه تغییر وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی و یا اجرای طرح های شوم و جنایتکارانه اسرائیل علیه این مسجد مبارک را نمی دهیم، زیرا مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان است.

وی تنها راه تحقق صلح و سازش در منطقه را برچیدن اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در مرزهای سال 1967 دانست و عموم ملت فلسطین را به وحدت و همدلی به منظور مقابله با طرح‌های شوم دشمن دعوت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس تاکید کرد که به تلاش های خود برای عضویت در سازمان ها و نهادهای بین المللی ادامه می دهد و پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در زمینه شهرک سازی، جنگ 51 روزه غزه، پرونده اسرا، سوزاندن خانواده دوابشه و سوزاندن محمد ابو خضیر نوجوان فلسطینی آماده و به دیوان کیفری بین المللی ارائه شده است و به زودی پرونده قتل عام فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس را نیز به این دادگاه ارائه می دهیم.

عباس تصریح کرد که اگر دشمن صهیونیستی از قوانین بین المللی و مجازات در دادگاه های بین المللی ترس داشته باشد، باید هرچه سریع تر دست از تجاوزات علیه ملت فلسطین بکشد.

این اظهارات محمود عباس با واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد. نتانیاهو سخنان عباس را "کذب محض" و تحریک‌آمیز خواند.

وی گفت: سخنان تحریک آمیز عباس تنها به انجام "حملات تروریستی" بیشتر خواهد انجامید.

انتهای پیام

کد N990602

وبگردی