آفتاب

حضور معاون وزیر خارجه آذربایجان در نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران

حضور معاون وزیر خارجه آذربایجان در نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران

آراز عظیم اف معاون بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا نجفی مسئول رسانه‌ای سفارت ایران در باکو با اعلام این‌که «آراز عظیم اف جمعه شب عازم تهران خواهد شد» افزود: نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شنبه بیست و پنجم مهرماه و با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

نجفی گفت: در این نشست قرار است، وضعیت خاورمیانه و آثار و رویکردهای مختلف و متمایز بازیگران منطقه‌ای و اهداف کشورهای فرامنطقه‌ای و آثار ناشی از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران به واسطه مواضع اصولی خود در برقراری صلح و ثبات و مبارزه با کلیه اشکال تروریسم آماده تشریک مساعی و همکاری با کشورهای منطقه است» افزود: نشست کنفرانس امنیتی مونیخ گامی در این مسیر بوده و با برگزاری آن، راه‌حل‌های مقابله با تروریسم مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین محمدجواد ظریف، فرانک والتر اشتاین مایر و جبران باسیل وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان و لبنان و وزیران امور خارجه چند کشور منطقه و روسای شرکت‌های اقتصادی از ۶۰ کشور جهان در این نشست حضور خواهند یافت.

انتهای پیام

کد N990577

وبگردی