آفتاب

فراخوان گروه‌های مقاومت فلسطینی برای تظاهرات در روز جمعه

فراخوان گروه‌های مقاومت فلسطینی برای تظاهرات در روز جمعه

گروه‌های مقاومت خواهان مشارکت گسترده ملت فلسطین در تظاهرات فردا (جمعه) برای حمایت از انتفاضه و افزایش مقاومت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، جنبش حماس خواهان شرکت ساکنان کرانه باختری در تظاهراتی که قرار است بعد از نماز جمعه در تمام استان‌های فلسطین برگزار شود، شد.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای در روز چهارشنبه خواهان "به پا خواستن فلسطینی‌ها" در واکنش به ادامه یافتن جنایات اشغالگران صهیونیست شد.

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر اسرائیلی باید افزایش یافته و پرچم فلسطین در حمایت از وحدت مردم فلسطین برافراشته شود.

در بیانیه این جنبش آمده است، روز جمعه برای تاکید بر ادامه یافتن انتفاضه در تظاهرات شرکت خواهیم کرد.

جبهه آزادی‌بخش خلق فلسطین، شاخه فلسطین با صدور بیانیه‌ای از رهبران فلسطینی خواست تا در مقابل فشارها برای توقف اعتراضات مردم فلسطین تسلیم نشوند.

این جنبش از مردم فلسطین خواست تا مقاومت خود را در تمام اشکال آن همزمان با سفر آتی جان کری، وزیر خارجه آمریکا به منطقه افزایش دهند.

این درخواست گروه‌های مقاومت فلسطینی در شرایطی صورت می‌گیرد که کرانه باختری از دو هفته قبل تا کنون شاهد موج خشم فلسطینی‌ها در قبال افزایش تجاوزات اسرائیل بوده است.

در جریان این درگیری‌ها تا کنون 32 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن دیگر مجروح شده‌اند. هفت اسرائیلی نیز به کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N990556

وبگردی