آفتاب
معممی‌مقدم بیان کرد

اجتماع هیئت‌های مذهبی، بستری مناسب برای ترویج همدلی

اجتماع هیئت‌های مذهبی، بستری مناسب برای ترویج همدلی

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اجتماع هیئت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای ترویج هم‌دلی در جامعه اسلامی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اجتماع هیئت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای ترویج هم‌دلی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، رضا معممی‌مقدم در جلسه نشست تشکل‌های دینی زنجان، با بیان این‌که «مراسم روضه‌خوانی نباید معطوف به ایام ماه محرم باشد» افزود: خوشبختانه در این زمینه شاهد افزایش پوشش جغرافیایی مراسم مذهبی در سطح کشور هستیم که چنین ظرفیت و حرکتی منجر به ترویج هم‌دلی در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که «هیئت‌های مذهبی با توجه به نقشی که در این اجتماع ایفا می‌کنند جزو ارزشمندترین و عظیم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور تلقی می‌شوند» تصریح کرد: هدف از عزاداری برای سالار شهیدان، فرصتی جهت تدبر و اندیشه در خصوص اهدافی است که امام حسین (ع) آن را دنبال کرده و در نهایت منجر به واقعه عاشورا شد، چرا که این تدبر و اندیشه باعث خواهد شد که ما از ایثار و شهادت درس بگیریم.

این مسئول در ادامه به اجتماع عظیم مردم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم اشاره کرد و ادامه داد: بی‌تردید این اجتماع عظیم نمونه عینی و واقعی از یک هم‌دلی بین ایرانیان است و بی‌شک اگر چنین اجتماعی وجود نداشت، امروز شاهد چنین همدلی و هم‌زبانی در بین ملت و مسئولان نبودیم. از همه مهم‌تر این ظرفیت و حرکت عظیم امکان دست‌یابی به رویش و پویش در راه‌اندازی تجلی‌گاه مذهبی را فراهم کرده است.

معممی‌مقدم با بیان این‌که «امروز باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) قوی‌تر و پررنگ‌تر از قبل برگزار شود» اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دشمن در رسیدن به توطئه‌های شوم خود که همانا ایجاد شبهه در تشیع است موفق باشد، لذا مهم‌ترین مسائل امروز پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات است تا با این کار اجازه ندهیم دشمن به اهدافی که در این راستا ترسیم کرده است، دست یابد.

انتهای پیام

کد N990522

وبگردی