آفتاب

کلینتون از ایران به عنوان دشمن خود نام برد

کلینتون از ایران به عنوان دشمن خود نام برد

هیلاری کلینتون در اولین برنامه مناظره نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایرانی ها را دشمن اصلی خود خطاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات در لاس وگاس اولین برنامه مناظره تلویزیونی خود را برگزار کردند.

در این مناظره پنج نامزد دموکرات، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت، مارتین امالی فرماندار پیشین ایالت مریلند، لینکلن چفی و جیم وب سناتورهای پیشین ایالت های رودآیلند و ویرجینیا شرکت داشتند.

هیلاری کلینتون در نوبت سخنرانی خود در پاسخ به مجری برنامه، ایران و شرکت های دارویی این کشور را دشمن خود خواند.

وی در پاسخ به این سوال که شما در جایگاه رئیس جمهور چه کسانی را دشمن خود می دانید، جواب داد:  علاوه بر انجمن ملی سلاح، شرکت های بیمه، شرکت های تولید دارو، ایرانی ها و احتمالاً جمهوری خواهان دشمن من محسوب می شوند.

هیلاری کلینتون حمایت نزدیک به ۴۰ درصد هوادران حزب دموکرات را دارد و در تازه ترین نظرسنجی ها پیشتاز است. در همین حال برنی سندرز حمایت ۲۵ درصد و سه داوطلب دیگر هر یک حمایت کمتر از یک درصد دموکرات ها را دارند و در رده های دوم تا آخر نظرسنجی های اخیر قرار گرفته اند.

با این حال تحلیلگران سیاسی در آمریکا می گویند در صورت نامزدی بایدن او بخت اول انتخاب به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات را دارد.

بسیاری از دموکرات ها معتقدند بایدن برای در اختیار گرفتن جایگاه باراک اوباما بهترین گزینه است. گفته می شود یکی از حامیان اصلی بایدن برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا شخص باراک اوباما است.

کد N990362

وبگردی