آفتاب
تحولات فلسطین؛

وقوع یک عملیات شهادت‌طلبانه دیگر در قدس/عامل عملیات به شهادت رسید

وقوع یک عملیات شهادت‌طلبانه دیگر در قدس/عامل عملیات به شهادت رسید

رسانه های عربی اعلام کردند که یک شهروند فلسطینی در عملیاتی شهادت‌طلبانه، به وسیله سلاح سرد به یک شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی یورش برده و وی را به شدت مجروح ساخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از شهروندان فلسطینی امروز چهارشنبه در عملیاتی شهادت طلبانه به وسیله سلاح سرد به یک شهرک نشین صهیونیست یورش برده و وی را به شدت مجروح ساخت.

بر اساس این گزارش، به دنبال این اقدام، نظامیان صهیونیست شهروند فلسطینی را هدف شلیک گلوله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

گفتنی است، موج انتفاضه فلسطینی ها از کرانه باختری و در اعتراض به هتک حرمت روزانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی در بیت المقدس آغاز شد و پس از چند روز دامنه آن به نوارغزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ کشیده شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، درگیری شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست از آغاز ماه جاری میلادی (اکتبر) تاکنون به ۲۷ شهید و هزار و ۴۰۰ زخمی افزایش یافته است.

علل وقوع دور جدید درگیریهای شدید میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی را می توان به دو عامل مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد. عامل مستقیم اقدام «اوری اوریل» وزیر امور شهرک سازی رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی در آغاز ماه جاری میلادی بود. این وزیر صهیونیست به همراه شماری از شهرک نشینیان با حمایت کامل نظامیان این رژیم در اقدامی هتاکانه با هدف تحریک فلسطینیان وارد صحن های مسجدالاقصی شد. به دنبال مقاومت فلسطینیان موجود در مسجدالاقصی، نظامیان صهیونیست به منظور متفرق ساختن آنها به زور و خشونت متوسل شدند؛ عاملی که موجب تشدید درگیریها و کشیده شدن آن به نقاط مختلف سرزمین های اشغالی شد.

اما عامل غیر مستقیم، سیاست های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی تحت زعامت بنیامین نتیاهو علیه ملت فلسطین است؛ اقداماتی که به ویژه در قدس اشغالی و کرانه باختری کاسه صبر فلسطینیان را لبریز کرده است؛ شهرک‌سازی‌ها در سرزمین های اشغالی همچنان ادامه دارند، املاک فلسطینیان همچنان مصادره و منازلشان تخریب می شوند و بازداشت های غیر موجه نیز همچنان ادامه دارد. علاوه بر آنچه که گفته شد، مردم فلسطین همچنان داغ جنایت های وحشیانه صهیونیست ها علیه همنوعان خود در نوار غزه در جنگ اخیر را بر سینه خود حس می کنند. این عوامل که ناشی از خشم انباشته شده ملت فلسطین علیه صهیونیستها است، دست به دست هم داد تا امروز هراس از وقوع انتفاضه سوم در سرزمین های اشغالی، لرزه به اندام این رژیم اشغالگر بیاندازد.

 

کد N990301

وبگردی