آفتاب

برگزاری مراسم نکوداشت نیم قرن تلاش و خدمات ماندگار سیدکاظم اکرمی

برگزاری مراسم نکوداشت نیم قرن تلاش و خدمات ماندگار سیدکاظم اکرمی

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: دکتر اکرمی، محوری‌ترین عنصر در ساماندهی به گفت‌وشنودهای مذهبی استان همدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، حجت‌الاسلام "سیدعبدالواحد موسوی‌لاری" در مراسم نکوداشت نیم قرن تلاش و خدمات ماندگار استاد دکتر سیدکاظم اکرمی، با ابراز رضایت از برگزاری نکوداشت ویژه عالمان و فرهیختگان اظهار کرد: برگزاری چنین نکوداشت‌هایی در جامعه بسیار کم بوده و در بیشتر مواقع نیز پس از فوت افراد این کار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امثال دکتر اکرمی نیازی به برگزاری چنین نکوداشت‌هایی ندارند بلکه این نیاز نسل آینده است که با چنین افرادی آشنا شده و راه درست را از این افراد یاد بگیرند و گام‌های بلندی برای آینده بردارند.

وی افزود: این آیین مراسم نکوداشت اذهان آماده‌ای است که می‌خواهند راه استاد اکرمی را در آموزش و تزکیه ادامه دهند.

موسوی‌لاری سابقه آشنایی خود را با دکتر اکرمی در زندان اوین عنوان و اضافه کرد: در آن زمان فعالیت جریان‌های فکری وارداتی که خود را روشنفکر می‌دانستند در مقابل سنت‌گرایان نماد سالار قرار گرفته بود.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: در دهه 30 جریان‌های فکری وارداتی با عنوان چپ‌گرایان وارد دانشگاه‌ها شد و عقاید جوانان را به سمت خود جلب کرد در این بین نیز جریان‌های سنت‌گرا در مساجد و تکایا فعالیت خود را ادامه می‌داد.

وی ادامه داد: در دهه 40 دسته‌ای از نیروهای مذهبی پایبند به اصول اخلاقی که فراتر از سنت‌گراها صحبت می‌کردند در شهرهای مختلف پرچمدار شدند و کانون‌هایی را به وجود آورند که در همدان نیز این کانون‌ها با محوریت استاد اکرمی خود را نشان داد و پایه‌گذار کانون نواندیشی دینی مثبت در همدان هستند.

موسوی‌لاری تصریح کرد: دکتر اکرمی از نظر فکری وزن‌بندی مشخصی داشت اما در سلوک عملی به گونه‌ای رفتار می‌کرد که مورد احترام همگان قرار داشته و فردی متعادل با درک درست و رفتار صحیح بود.

وی خاطرنشان کرد: دکتر اکرمی معلم بود اما معلمی که نسبت به سرنوشت جامعه خود حساس بوده و در زندگی فردی حق‌نگر، بی‌ریا و بدون تکلف بودند.

انتهای پیام

کد N990204

وبگردی