آفتاب
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

رسیدن به 19هزار سانتریفیوژ در سایه تحریم نشان دهنده موفقیت ایران است

رسیدن به 19هزار سانتریفیوژ در سایه تحریم نشان دهنده موفقیت ایران است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال اثرگذاری روی کارگزاران و مدیران، کم رنگ کردن انزجار مردم از آمریکا و بزک کردن شیطان به عنوان کدخداست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی امروز در همایش طلایه داران بصیرت عاشورایی با حضور هادیان و نخبگان سیاسی سپاه و بسیج، افزود: در اواخر قرن بیستم، تحلیل گران آمریکایی به این نتیجه رسیدند که شرایط آمریکا برای ادامه هژمونی و سلطه در حال افول است و فقط ربع قرن فرصت دارند که این سلطه خودش را تثبیت کند والٌا آن اتفاقی که برای شوروی افتاد، زمینه سقوط امپراطوری آمریکا را نیز فراهم می کند.

وی، تلاش آمریکایی برای مهار ایران را از طریق تلاش برای تغییر نگرش، تغییر رفتار و ساختار در ایران دانست که اگر موفق شوند، اهداف مدنظرشان نیز تسریع می شود.

سعیدی، منظور آمریکا از این تلاش را؛ توسعه رژیم صهیونیستی، تسلط بر جریان انرژی، جلوگیری از ریزش ها در منطقه و در نهایت مهار ایران دانست و جنگ های مستقیم و نیابتی را اولین راهبرد آمریکا برای رسیدن به این هدف عنوان کرد.

وی تأکید کرد: راهبرد اول نتیجه معکوس داد و نه تنها ایران تسلیم نشد؛ بلکه توانست منطقه نفوذ را گسترش دهد و از مرزهای شلمچه، حاجی عمران و مهران به سمت سواحل مدیترانه و ساحل باب المندب مرزهایش را عقب ببرد.

سعیدی، دومین راهبرد آمریکا برای مهار ایران را تحریم خواند و گفت: در زمان صدر اسلام، پیامبر نیز تحریم اقتصادی را مدیریت کرد و مسلمانان تحریم ها را تحمل و از آنها عبور کردند؛ وگرنه نامی از اسلام باقی نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، از مدیریت تحریم ها و نتیجه معکوس این راهبرد نیز خبر داد و عدم همراهی اروپا با آمریکا در ادامه تحریم را یادآور شد و رسیدن به 19هزار سانتریفیوژ در سایه تحریم را موفقیت ایران خواند.

سعیدی، سومین راهبرد آمریکایی ها را راهبرد تعامل دانست و گفت: در این راهبرد؛ هدف اقناع، تشویق و تنبیه است. بنابراین در این مرحله معنای تعامل این است که بخشی از خواسته های ایران را بپذیرند. البته این معنای تسلیم شدن نیست. معنای عقب نشینی تاکتیکی حساب شده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها در این راهبرد به عقب رفته اند و بخشی از خواسته ها را برای برداشتن گام های بعدی پذیرفته اند و ما نباید اینجا اشتباه کنیم، بلکه اینجا باید هنر مدیریت و هنر رهبری تجلی پیدا کند.

وی در ادامه هدف از تعامل دشمن را؛ حرکت به سمت فراهسته ای، یعنی عبور از مسئله هسته ای به قسمت های غیرهسته ای،‌ حل مشکلات اقتصادی اروپا و آمریکا، قطع محوریت ایران در منطقه غرب آسیا، جدا کردن ایران از حزب الله و همچنین عراق عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، نفوذ در ایران را مسئله اصلی آمریکا دانست و افزود: تفاوت فرمایشات آقا و تدبیر ایشان با آمریکایی‌ها و بعضی از دولتمردان این است که باید هسته ای را از غیرهسته ای جدا کنیم. آنچه ما به دست آورده ایم همان خواسته های اولیه ای است که داشته ایم و باید از هسته ای عبور کنیم؛ ولی در برابر خواسته های دشمن سد ایجاد کنیم.

سعیدی، در ادامه به ابعاد بحث نفوذ اشاره کرد و واردات بی رویه را عامل ورشکستگی تولید داخلی دانست و گفت: نفوذ اقتصادی، یعنی فتح بازار 80میلیونی ایران. در اینجا دولتمردان نباید بگذارند سرمایه های کشور ما به تاراج برود.

وی، نفوذ سیاسی را دومین عرصه دانست و افزود: نفوذ آمریکا در عرصه تصمیم گیران و اگر نتوانستند در عرصه تصمیم سازان، هدف بعدی است و این مسئله بسیار مهم است؛ ولی خطر نفوذ فرهنگی از این هم بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، نفوذ فرهنگی را سومین عرصه برشمرد و ادامه داد: در نفوذ فرهنگی به دنبال این هستند که دولت را وادار به قبول این نکته کنند که حل مشکلات بدون رابطه با آمریکا امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: رسیدن کارگزاران به این نقطه که حل مشکلات در تعامل با آمریکاست، یعنی تبدیل شیطان به کدخدا و خطر بالاتر این است که دولتمردان احساس کنند در پناه آنها می توانند در آینده به پیروزی های دیگری دست پیدا کنند.

سعیدی، حل نگرانی های جدی در بحث نفوذ را در دو بخش دولت و مردم مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد: بخشی از نفوذ فرهنگی به مردم برمی گردد. اکثر انقلاب های توحیدی بدون درگیری ساقط شده اند و به ثمر نرسیده اند. در تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم، شبیخون وجود دارد. ممکن است جامعه شبیخون بخورد؛ ولی متوجه نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه به نقش رسانه ها در بزک دشمن نیز اشاره کرد و گفت: ‌اگر مردم بصیرت داشته باشند، تحت تأثیر دشمن قرار نمی گیرند.

وی، با تأکید بر پیشگیری از فراموشی شعارهای اصلی انقلاب توسط مردم، اظهار کرد: دشمن به دنبال اثرگذاری روی کارگزاران و مدیران، کم رنگ کردن انزجار مردم از آمریکا، بزک کردن شیطان بعنوان کدخداست و اگر اینگونه شود، ممکن است حادثه عاشورا تکرار شود.

سعیدی، تکلیف روحانیت را در این برهه از زمان سنگین دانست و گفت: تکلیف مسئولان در ارتباط با بدنه جامعه نیز سنگین است و باید مراقب باشید و به سخنان رهبر انقلاب توجه کنید و جامعه را آگاه سازید.

وی، به انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: هرچه جلوتر می رویم فشار دشمن بیشتر می شود و برای ظهور باید تلاش کنیم تا زمینه ظهور فراهم گردد.

انتهای پیام

کد N990111

وبگردی