آفتاب
دونالد ترامپ:

قصد «پوتین» هدف قرار دادن داعش است

قصد «پوتین» هدف قرار دادن داعش است

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از حملات روسیه علیه گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگویی با رسانه انگلیسی گاردین از حملات نظامی روسیه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه حمایت کرد.
ترامپ با زیر سوال بردن حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ گفت، آمریکا بجای ملت سازی در خارج باید با به رفع مشکلات خودش در داخل بپردازد.

وی در ادامه به تشریح سیاست خارجی خود پرداخته و تصریح کرد که با وجود اینکه درباره مداخله نظامی در دیگر کشورها اکراه دارد ولی در مواردی شاهد ادامه خشونت ها و حوادث وحشتناک هستیم که داعش یکی از آنها است.
ترامپ با اشاره به بدهی ۱۹ تریلیون دلاری آمریکا خواستار پرداختن آمریکا به اصلاح امور داخلی خودش شد و در ادامه تصریح کرد که با استقرار قدرت نظامی آمریکا در برخی موارد موافق است اما اکثر مداخلات آمریکا از جمله آنچه که وی سیاست نسنجیده دولت اوباما در سوریه خواند را زیر سوال برد.

ترامپ با زیر سوال بردن حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ گفت: عراق هم اکنون در یک فاجعه است و ایران و داعش بر آن مسلط خواهند شد.

وی در ادامه افزود: به نظر من باید بر مسائل خودمان متمرکز باشیم و یک ارتش بزرگ و قوی داشته باشیم و از کهنه سربازان مان مراقبت کنیم.

ترامپ در مورد مداخله روسیه در جنگ سوریه گفت:‌ «او (پوتین) به این علت داعش را بمباران می کند که داعش به روسیه نرود. ولادیمیر پوتین واقعا قصد دارد داعش را هدف قرار دهد و اگر اینکار را نکند شوک بزرگی برای همه خواهد بود.

کد N990087

وبگردی