آفتاب
حسینی در گفتگو با مهر:

دیپلماسی لبخند در برخورد با آمریکا ساده‌لوحانه است

دیپلماسی لبخند در برخورد با آمریکا ساده‌لوحانه است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهادت سردار همدانی روی نسل جوان ما تاثیر خواهد گذاشت و باعث می‌شود آنها با روحیه استکباری آمریکایی‌ها آشنا شوند.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون پیام شهادت سردار همدانی توسط تروریست‌هایی که با حمایت آمریکا به وجود آمده‌اند برای کسانی که به مذاکره با آمریکا اعتقاد دارند، گفت: شهدایی که از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون تقدیم کرده‌ایم با حمایت آمریکایی‌ها بوده است و آمریکا در این مسئله سهیم است.

وی افزود: در رژیم پهلوی که تحت حمایت آمریکا بود و پس از انقلاب، آمریکایی‌ها از ترور در ایران حمایت می‌کردند و شهدای ترور نیز با حمایت آمریکایی‌ها شهید شده‌اند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا از شهادت شهدای هسته‌ای و شهدای حرم حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با حمایت از مرتجعین منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی می‌خواهند جریان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را در منطقه تضعیف کنند.

حسینی ادامه داد: ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم که با «دیپلماسی لبخند» می‌توانیم با آمریکا برخورد کنیم. این تفکر، تفکری خام است و اینها خوی استکباری آمریکا را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه خوی استکباری آمریکایی‌ها ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: اینکه تاکنون آنها جرات نکرده‌اند به ایران حمله کنند، به دلیل قدرت نظامی و معنوی ایران بوده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار همدانی را آخرین شهید مقاومت ندانست، و گفت: سردار همدانی آخرین شهیدی نیست که با حمایت آمریکا جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند.

حسینی، ریخته شدن خون عزیزانی مثل شهید همدانی را سند جنایت آمریکا برشمرد و افزود: این مسئله نشان دهنده مظلومیت مردم ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهادت سردار همدانی روی نسل جوان ما تاثیر خواهد گذاشت و باعث می‌شود آنها با روحیه استکباری آمریکایی‌ها آشنا شوند.

کد N990035

وبگردی