آفتاب
کوثری با مهر مطرح کرد؛

ماجرای تصویب پیشنهادات دقیقه ۹۰ سه نماینده

ماجرای تصویب پیشنهادات دقیقه ۹۰ سه نماینده

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی اقدام لاریجانی را خلاف آئین‌نامه و توافق شب گذشته خواند و گفت: امروز پیشنهاداتی در صحن به تصویب رسید که بر خلاف آئین‌نامه مجلس شب گذشته چاپ شده بود.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات خلاف قانون لاریجانی در جلسه بررسی طرح برجام اظهار داشت: متاسفانه آقای رئیس در مقاطعی خلاف قانون عمل می کند و یکی از آن مقاطع، امروز بود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: طبق ماده ۱۵۰ و ۱۵۲ آئین‌نامه داخلی مجلس پیشنهادات نمایندگان باید ۴ ساعت قبل از جلسه کمیسیون برای بررسی طرح ها و لوایح به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه تا چاپ شود.

وی افزود: متاسفانه امروز پیشنهاداتی در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که بعد از تصویب کلیات طرح برجام و شب گذشته، چاپ شده بود.

وی ادامه داد: این پیشنهادات مربوط به آقایان سبحانی‌نیا، حقیقت‌پور و جهانگیرزاده بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: این در حالی است که پیشنهادات ما قبل از بررسی طرح برجام در کمیسیون به صورت مکتوب ارائه شده و چاپ شده بود، اما رئیس مجلس اجازه نداد حتی یک پیشنهاد مطرح شود.

کوثری با اشاره به اعتراضش به رئیس مجلس در خصوص این روند غیرقانونی عنوان کرد: وقتی اعتراض کردم، ایشان گفت من رئیس هستم، همینه که هست.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اینگونه عملکرد رئیس مجلس عواقبی دارد که در آینده به ضرر ایشان خواهد بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره توافقات شب گذشته خاطرنشان کرد: در جلسه شب گذشته مقرر شد چند مورد پیشنهادات از سوی ایشان مطرح شود که چاپ شد و مقرر شد اجازه دهند تعدادی از پیشنهادات چاپ شده نیز در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد اما متاسفانه به توافق خود پایبند نبودند و اجازه ندادند حتی یک پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد.

کد N990034

وبگردی