آفتاب
اخبار عملیات لبیک یا رسول الله2؛

پیشروی نیروهای عراقی در غرب بیجی/پالایشگاه استراتژیک در محاصره

پیشروی نیروهای عراقی در غرب بیجی/پالایشگاه استراتژیک در محاصره

عملیات لبیک یا رسول الله 2 که از صبح امروز شروع شده، دستاوردهای مهمی داشته و این نیروها موفق به محاصره پالایشگاه استراتژیک بیجی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز،منابع وابسته به نیروهای مردمی از محاصره پالایشگاه استراتژیک بیجی در استان صلاح الدین خبر دادند و  اعلام کردند: نیروهای عصائب اهل الحق از گروه های مقاومت اسلامی ضمن محاصره پالایشگاه بیجی بخش هایی از اطراف آن را نیز آزاد کرده اند.

 

 

جواد الطلیباوی سخنگوی عصائب اهل الحق اعلام کرد: نیروهای ویژه عصائب اهل الحق پیشرفت های سریعی در جبهه پالایشگاه بیجی داشته اند و هم اکنون این پالایشگاه را از همه طرف در محاصره قرار داده اند.

وی افزود: تروریست های تکفیری داعش راه فراری ندارند مناطق گسترده ای از اطراف پالایشگاه آزاد شده است و پیشروی ها ادامه دارد.

در همین حال یک منبع وابسته به فرماندهی عملیات صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای مشترک مردمی و امنیتی موفق به آزادسازی بخش هایی از پالایشگاه شده اند و طی ساعات آینده این پالایشگاه از لوث داعش آزاد خواهد شد.

شهر بیجی در استان «صلاح‌الدین» و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و در مسیر جاده منتهی به شهر موصل واقع است. بزرگترین پالایشگاه نفت عراق در این شهر قرار دارد که از زمان مقاومت نیروهای گردان طلایی ارتش عراق در مقابل داعش برای چندین ماه متوالی به پالایشگاه «الصمود» (پایداری) معروف شده است.

ضجه داعش در الصینیه داعش

جنبش النجبا وابسته به نیروهای مردمی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شنود مکالمات تکفیری ها داعش در منطقه الصینیه آشکار کرد که داعش زخمی های زیادی داده است.

در این بیانیه آمده است: درخواست های کمک داعشی ها حکایت از ناتوانی آنها در خروج کشته شدگان آنها که بالغ بر 50 نفر می شود، دارد.

جنبش النجباء از موشکباران شدید مواضع داعش خبر داد.

پیشروی گردان های امام علی(ع) در منطقه البوجوار

یک منبع  امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای وابسته به گردان های امام علی(ع) به پیشروی در منطقه البوجواری و اطراف فرودگاه بیجی ادامه می دهند.

این منبع که نامش را فاش نکرد افزود: یگان های موشکی گردان ها امام علی(ع) مراکز داعش در الصینیه و بیجی را هدف قرار دادند.

نیروهای مردمی در غرب بیجی در حال پیشروی هستند

یک منبع امنیتی عراقی در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای ویژه و مردمی موفق شدند که به مسجد الفتحه در نزدیکی الصینیه در غرب بیجی برسند.

مشارکت 3 هزار نفر از عشایر در عملیات صلاح الدین

بدر الفحل نماینده استان صلاح الدین در پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای مردمی و امنیتی عراق از سه محور در حال پیشروی هستند و موفق شده اند به برج 17 در پالایشگاه بیجی برسند و کنترل فرودگاه الصینیه را دست بگیرند.

وی افزود: نیروهای امنیتی شامل نیروهای امنیتی عملیات صلاح الدین و نیروهای مردمی هستند.حدود سه هزار نفر از عشایر الجحیشات و الجبور از ناحیه العلم و بیجی در عملیات آزاد سازی بیجی مشارکت دارند.این عشایر در قالب گروه های عصائب اهل الحق ،بدر و جند الامام می جنگند.

«احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای مردمی عراق از آغاز عملیات دوم آزادسازی استان «صلاح الدین» با رمز «لبیک یا رسول الله(ص)» خبر داد.

الاسدی در گفتگوی مطبوعاتی، تصریح کرد: در این عملیات، بیشتر تشکیلات نیروهای مردمی به کمک ارتش و پلیس و نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

دیروز نیز، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دستور آزادسازی مرحله دوم عملیات آزادسازی استان صلاح الدین را صادر کرده بود.

از سوی دیگر، نیروهای مردمی اعلام کردند: طی دو روز آینده منطقه «بیجی» را با کمک ارتش عراق و بدون حضور ائتلاف ضد داعش آزاد خواهند کرد.

گفتنی است مرحله نخست عملیات لبیک یا رسول الله(ص) سال گذشته آغاز و با آزادسازی تکریت و اطراف سامراء به پایان رسید. این عملیات با مشارکت ارتش عراق و نیروهای داوطلب مقابله با داعش انجام شد.

کد N989795

وبگردی