آفتاب
نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان در گفتگو با مهر:

طالبان شکست سنگینی در غزنی متحمل شده است/ وضعیت آرام است

طالبان شکست سنگینی در غزنی متحمل شده است/ وضعیت آرام است

پس از درگیری های سنگین در غزنی، نماینده این شهر در پارلمان افغانستان وضعیت کنونی غزنی را آرام و مناسب خواند و گفت: طالبان با شکست سنگینی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از حملات گسترده شبه نظامیان طالبان به شهر مهم و استراتژیک غزنی، نگرانی های زیادی میان مردم و دولتمردان افغانستان به وجود آمد. این حملات با مقاومت نیروهای امنیتی افغان دفع شد و طالبان با شکست سنگینی مواجه شد. نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان وضعیت این شهر را عادی و مناسب اعلام کرد.

«محمد عارف رحمانی»، نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل گفت: پس از خنثی شدن پلان مخوف و پیچیده گروه طالبان برای تصرف غزنی که قرار بود ساعت دو بامداد شب گذشته اجرایی شود، می توانم به تمام شهروندان غزنی و مردم افغانستان بگویم که وضعیت عادی است و دشمن ضربه بسیار مهلک و جبران ناپذیری خورده است.

نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان اظهار داشت: تعداد زیادی از فرماندهان و اعضای این گروه در حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی کشته شدند و فکر می کنم حداقل تا دو سه ماه آینده دشمن نتواند خودش را ترمیم بکند.

وی در خصوص مسدود کرن شاهراه غزنی توسط طالبان و عدم امکان عبور و مرور گفت: این یک حقیقت است که اکثر شهرستان های غزنی یا تحت تصرف طالبان است و یا آنها حضور جدی در برخی مناطق دارند؛ بنابراین مسدود شدن شاهراه ها یک مساله عادی و طبیعی است اما طالبان در بستن برخی مناطق و شاهراه ها هزینه سختی پرداختند و حدود چهل یا پنجاه نفر آنها کشته شدند.

محمد عارف رحمانی اطمینان داد: در حال حاضر وضعیت بسیار خوب است؛ ما یک سیستم فرماندهی هماهنگ میان ارتش، پلیس و امنیت ملی داریم و افراد توانمندی در رأس این سه مجموعه است. روحیه نیروهای امنیتی نیز عالی و اطمینان بخش است.

وی افزود: غزنی یک چهارراه استراتژیک و بسیار مهم است و هم برای دولت و هم برای طالبان از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. گروهی که غزنی را در اختیار داشته باشد می تواند به ارزگان، زابل، هلمند، جنوب و مرکز افغانستان و همچنین پایتخت کشور اشراف و تسلط داشته باشد.

کد N989754

وبگردی