آفتاب
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

دفاع از سوریه یک وظیفه دینی و عقلی است

دفاع از سوریه یک وظیفه دینی و عقلی است

‌مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، دفاع از سوریه را یک وظیفه دینی و عقلی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم یادبود شهید همدانی در دفتر آیت‎الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: سردار شهید همدانی از شاگردان انقلابی آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی بود که در قبل از انقلاب نزد ایشان فرهنگ مجاهدت را فراگرفت و پس از انقلاب نقش بی بدیلی در ایجاد سپاه به ویژه لشکر 27 حضرت رسول(ص) داشت.

وی افزود: شهید همدانی شخصیتی قاطع و در عین حال متواضع و بسیار معنوی و عرفانی داشت و با این دو مشخصه یعنی عرفان و قاطعیت بهترین و بیشترین خدمات را به انقلاب اسلامی داشت.

وی گفت: ایشان در فتنه 88 نقش بسیار مهمی در آرامش تهران و خاموش کردن حکیمانه و هوشمندانه قائله داشتند و به همین دلیل فتنه گران این همه از ایشان بد می‎گویند زیرا ایشان در عرصه‎های مختلف چشم فتنه را کور می‎کردند.

ذوالنور با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت است که دین اسلام را در این تاریخ پر اسرار آن حفظ کرده است، بیان کرد: امتیاز شیعه نسبت به مکاتب دیگر آن است که از دو بال معرفت حسینی و مهدوی سود می‎برد؛ در حقیقت این دو بال دو محافظ جدی این فرهنگ اصیل است که هیچگاه از مسیر حق خارج نشود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهارکرد: دشمن در برابر این فرهنگ بسیج شده است و با بالاترین ظرفیت‎های خود به دنبال نابودی این مکتب و این فرهنگ است؛ مکتب شیعه انتظار دارد که عاقبت را برای او روشن کند و به همین دلیل با این امید و راهبرد شهادت در مقابل دشمنان صف‌آرایی می‎کند.

وی گفت: دشمن پس از تئوری سازی هانتیگتون به دنبال جنگ درون تمدنی رفت و به عراق و افغانستان حمله کرد که در عراق بیش از 12 هزار کشته و بیش از 1 تریلیون و 200 میلیارد دلار هزینه کرد ولی به جایی نرسید.

این استاد حوزه اضافه کرد: اهداف آنها به هیچ وجه در منطقه پیاده نشده است و جمهوری اسلامی امروز به کانون اصلی تفکر بیداری اسلامی تبدیل شده است و پیش بینی‎های آنها از همه نظر غلط از آب درآمده است.

وی گفت: امنیت خاورمیانه بدون ایران امکان پذیر نیست؛ امروز افکار عمومی با ما است و اگر جریان‎هایی چون 14 مارس با کلک غرب در لبنان فعالیت می‎کنند ولی مردم با حزب الله و ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یمنی‏‌ها با همین پشتوانه فکری و جهادی کاری کردند که همه را متحیر کرده است؛ عربستان که همیشه با یک لشکر کوچک یمنی‎ها را قلع و قمع می‎کرد امروز جرات حمله زمینی را ندارد.

وی گفت: امروزه حفظ جریان مقاومت و دفاع از سوریه به یک وظیفه اسلامی ، دینی و عقلی مبدل شده است زیرا سوای آیات و روایات فراوان در این زمینه اگر امروز سوریه سقوط کند دشمن با خیالی آسوده به دنبال نابودی ایران خواهد بود.

ذوالنور اضافه کرد: به برکت ایستادگی این ملت، ایران امروز نقش محوری در تحولات منطقه دارد و قطعا تمام پایگاه‎های آمریکا زیر پای ما است و دشمن نیز این مساله را به خوبی می‎داند.

وی گفت: امروز عربستان و حکومت آل خلیفه مردم یمن را زندانی کرده است و آنها را خفه می‎کند ولی مدافعان دموکراسی به حمایت از غاصبان حقوق طبیعی مردم بحرین مبدل شده‎اند.

وی اظهارکرد: اگر امروز نیز می‎بینیم که روسیه در سوریه حضور یافته برای حفظ پایگاه نظامی استراتژیک خود است و قطعا آنها شریک دینی و اعتقادی ما نیستند و قطعا اگر ایران هم نباشد آنها به هیچ عنوان در سوریه کاری از پیش نخواهند برد.

ذوالنور اضافه کرد: همه ما باید تلاش کنیم که استوانه‎های اعتقادی نظام اسلامی را حفظ کنیم و این نظام را در سراسر جهان بلند آوازه‎تر کنیم.

انتهای پیام

کد N989698

وبگردی