آفتاب

چورکین خواهان پایان دادن به خشونت گروه‌های تروریستی علیه زنان شد

چورکین خواهان پایان دادن به خشونت گروه‌های تروریستی علیه زنان شد

سفیر روسیه در سازمان ملل در جریان مناظره سالانه درباره زنان، صلح و امنیت در شهر نیویورک گفت، جامعه جهانی باید به خشونت‌های رخ داده علیه زنان توسط سازمان‌های تروریستی نظیر داعش پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در این نشست که در مقر سازمان ملل برگزار شد، گفت، اکنون زنان با تهدید‌های جدید و جدیتر روبرو هستند.

وی ادامه داد:‌ زنان در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی اعم از داعش، جبهه النصره، بوکو حرام و دیگر سازمان‌های تروریستی هر چه بیشتر قربانی خشونت هدفمند، زناشویی اجباری، بردگی جنسی و قاچاق انسان می‌شوند.

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد: خشونت علیه زنان به عنوان ابزار ارعاب مردم محلی و از بین بردن روابط اجتماعی جا افتاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: البته جامعه جهانی باید به این وضعیت رقت بار پایان دهد.

چورکین ادامه داد: باید مسائل مربوط به جنگیدن با تروریسم و تلاش هماهنگ شده در این حوزه در اولویت‌های فعالیت شورای امنیت و دیگر آژانس‌های مرتبط با سازمان ملل قرار بگیرد.

روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2242 را به اتفاق آرا تصویب کرد. این قطعنامه از کشورهای عضو می‌خواهد تا به ارزیابی راهبردها و منابع در اجرای دستور کار زنان، صلح و امنیت از جمله تضمین افزایش نمایندگی زنان در همه سطوح تصمیم گیری مربوط به نهادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و تشویق مشارکت زنان در مذاکرات صلح بپردازند.

ویتالی چورکین درباره وضعیت زنان در روسیه گفت: در کشور ما شرایط لازم برای رشد شخصی زنان به وجود آمده است.

وی افزود: زنان روسیه در زندگی سیاسی و عمومی مشارکت فعال دارند و 70 درصد کارمندان دولت روسیه را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N989690

وبگردی